​Få solblekta slingor på 5 minuter med nya Quick Light

Under våren är det många som längtar efter sommaren just för att få den där fräscha, solkyssta looken i håret, och det finns väl få frisyrer som känns så somriga som några solblekta slingor i en slarvigt uppsatt knut eller fläta. Men spenderar man sommaren i Sverige kanske de där få soltimmarna inte riktigt räcker till för att få drömhåret man så gärna vill ha. Många hjälper därför naturen på traven och bleker slingor, och tack vare nyheten Quick Light från milk_shake har det aldrig varit lättare att åstadkomma den naturligt solblekta effekten.

Milk_shake illuminate Quick Light är en ammoniakfri blekningsvätska som ljusar upp håret 1-2 steg med hjälp av en vanlig plattång. Allt som behöver göras för att få en fräsch, solkysst look är att applicera vätskan i torrt hår på utvalda hårslingor och sedan platta håret. Vätskan ska inte sköljas ur efteråt, så behandlingen tar därför bara några minuter*. Denna produkt är idealisk att använda på kunder som önskar ett mer naturligt resultat av en blekning.

Quick Light stärker, skyddar och vårdar håret tack vare hydrolyserat keratin, vilket är väldigt likt hårets egna keratin. Vätskan innehåller också värmeskydd för att skydda fibrerna i håret vid användningen av plattången.

Quick Light från milk_shake är en salongsprodukt som enbart får användas av frisörer. Finns nu hos utvalda frisörsalonger runt om i landet!

Tidsåtgången för behandlingen beror på hur många slingor kunden önskar.

• milk shake