​Höstens kursprogram

Fashion Ave's höst är fullspäckad med spännande nyheter! Vi växer så det knakar och inför denna höst har vi satsat extra mycket på våra populära kurser. Från vårens tidigare 12 kurstillfällen utökar vi nu till hela 22 stycken, med start i september.

Våra kurser är till för er, frisörer, och som det frisörlojala företag vi är vill vi kunna erbjuda er ett bredare spektrum än tidigare. Det finns därför 5 olika typer av kurser att välja bland, utspritt på olika orter i Sverige. Här nedan följer en beskrivning av de olika kurserna och du hittar hela kursprogrammet bifogat.

COLOR INTRO
Denna kurs passar dig som nyligen tagit in ICON hårfärg, eller har den sedan tidigare och vill lära dig mer om just dessa färger. Kursen inleds med 1,5 timme teori där färgteknikern går igenom färgkartan och delar med sig av tips och tricks. Efter teoridelen är det lunchpaus och sedan praktiskt arbete på modeller.

COLOR INTRO COMPACT – Nyhet!
Kursen är en variant av COLOR INTRO där enbart teoridelen ingår. En kortare kurs helt enkelt som äger rum på morgonen/förmiddag där frukost ingår.

BALAYAGE
En populär teknikkurs som vi fortsätter med sedan tidigare. Kursen inleds med 1,5 timme teori där färgteknikern bland annat visar olika frihandstekniker på docka. Efter teoridelen är det lunchpaus och sedan praktiskt arbete på modeller.

COLOR INSPIRATION – Nyhet!
På den här kursen lär man sig mer om trendiga färgtekniker som till ex color melting. En kurs där kreativiteten helt släpps fri, där du kommer få ta del av massa tips och inspiration. Kursen inleds med 1,5 timme teori och följs upp med praktiskt arbete på modeller. Lunch ingår.

FROM LIGHT TO DARK – Nyhet!
Till hösten är det många som vill mörka ner sitt slingade sommarhår och det kan vara klurigt att få till den rätta tonen och nyansen i en sådan färgningsprocess. Därför får du på denna kurs lära dig om hur man ska tänka vid olika typer av nermörkningar, förpigmenteringar etc. Kursen inleds med 1,5 timme teori för att senare arbeta på modeller. Lunch ingår.

Ladda hem hela kursprogrammet för att se datum och orter genom att klicka här nedanför på "pdf-dokument".

Vid frågor eller anmälan, hör av dig till emma.alfredsson@fashionave.se