​Efter ett lyckad säljstart av etapp 1 släpps nu etapp 2 i HSB Atleten

I Hyllie uppför HSB Brf Atleten. Projektet består av totalt 121 lägenheter. I den första etappen, bestående av 78 lägenheter, har över hälften sålts sedan det släpptes till försäljning hösten 2018. Nu släpper HSB även den andra tappen, bestående av 43 lägenheter. Här finns allt från tvåor med balkong till 4,5:or i två plan med uteplatser eller takterrasser.

Ansvariga mäklare är Johanna Flodell och Mattias Jansson på Fastighetsbyrån. Båda säger att projektet har tagits emot väldigt väl av intressenterna.

”-Projektet är väldigt välplanerat, har ett brett utbud av bostäder och planlösningarna är mycket genomtänkta. Våra kunder uppskattar att projektet är så genomarbetat. Det är tryggt att köpa en lägenhet av HSB.” säger Mattias Jansson.

Johanna Flodell fortsätter med att tala om läget på Hyllie.

”-Projektet ligger väldigt fint precis bredvid parken mittemot Emporia vilket gör att detta projekt har ett superbra läge på Hyllie. Här kan du shoppa bland cirka 230 butiker i Emporia, se idrottsevenemang och världsartister på Malmö Arena och från Hyllie Station tar du dig snabbt vidare med tågen och på mindre än 15 minuter nås Kastrups flygplats. Det har kunderna också uppskattat.”

Mattias Jansson avslutar med att berätta att byggnationen byggstartades nu i slutet av augusti och han tycker det ska nu bli kul att se hur bygget växer fram.

• Arkitektur

• fastighetsbyran
  • malmö
  • nyproduktion