​Lyckat säljevent för Kvarteret Härfågeln

Tisdagen den 18 juni öppnade Ballingslöv upp sitt showroom på Svågetorp i Malmö för köpare och intressenter till SIG Invests byggprojekt Kvarteret Härfågeln på Limhamn. I Kvarteret Härfågeln uppför SIG Invest totalt tio moderna gathus i 2,5-plan i hjärtat på Limhamn.

Kvällen var lyckad och lokalen välbesökt. På plats i lokalen fanns bland annat representanter från byggsidan. MT Syd AB som ska uppföra fastigheterna var självklart på plats, likväl som Somfy som inreder husen med ”Smarta” lösningar. Även representant från Back2green var på plats och talade om laddstationer för elbilar.

All inredning i huset, såväl kök som bad och förvaring, kommer från Ballingslöv, vilket ger köparna en stor flexibilitet. Både när det kommer till inredning och val av stil. Det öppnar även upp för att köparna ska kunna skapa en röd tråd genom hela inredningen i huset. Detta är något som Robin Kvist på Ballingslöv säger är mycket uppskattat.

”-Köparna som kommer hit har ett stort intresse för inredning. De är väldigt måna om att husets alla delar ska harmonisera och de är mycket måna om att bibehålla den inredningsstil som arkitekten valt. Likväl vill man ha ett personligt hem och det är väldigt kul att hjälpa dem.”

Projektansvarig, Stefan Olsson på Sig Invest, säger efter kvällen att han är väldigt nöjd med eventet.

”-Det är väldigt kul att träffa alla intressenter och köpare. Det både syns och känns redan att alla etablerat en mycket god dialog med varandra. Mäklaren Johanna Flodell från Fastighetsbyrån, Pelle från MT Syd, säljarna här på Ballingslöv, ja alla hälsar väldigt hjärtligt och igenkännande på våra kunder. Det gör mig jätteglad.”

Projektet står färdigt under 2020. För att läsa mer, vänligen besök fastighetsbyran.com/harfageln-malmo

• limhamn
  • back2green