​Veidekkes projekt Central Park i Lund slutsålt

Veidekkes projekt Central Park i Lund består av 147 lägenheten i storleken 1 Rok – 3 Rok. Projektet säljstartades under 2017 i tre etapper och med inflyttning i den första etappen i juli 2019. I samband med att de första köparna flyttade in i sina lägenheten såldes även den sista lägenheten i etapp 3, varpå projektet nu är slutsålt.

Ansvarig mäklare är Andras Hansen på Fastighetsbyrån i Lund. Han säger att projektet har varit kul att arbete med.

-Veidekke är duktiga på att bygga. De har hållit tidsplanen och allt har flutit på som det ska, vilket är en trygghet för mig som mäklare och för alla köparna.

Andreas fortsätter med att berätta att det tog lite tid att sälja de sista lägenheterna, men det var inget som oroande honom.

-Om det hade funnits lägenheter kvar när inflyttning i sista etappen skulle ske, hade Veidekke köpt dem av föreningen varpå osålda lägenheter inte hade påverkat föreningens ekonomi. Dessutom hade det hade varit roligt att få hålla visningar i lägenheterna för att se vilket gensvar vi skulle fått. Nu har alla lägenheterna sålts utan visningslägenhet vilket såklart är positivt för projektet, att det såldes fort. Men samtidigt är det väldigt kul att få visa upp bostäderna för kunderna och få den direkta feedbacken om de tycker om dem.

• veidekke