Svenska Pool & Spa framtidssäkrar sin verksamhet tillsammans med FDT System AB

Svenska Pool & Spa tecknar ramavtal med FDT System AB avseende en komplett lösning för butiksdatasystem. Svenska Pool & Spa går därmed in i FDTs nya systemlösning kallad Sellus.

”Vi är väldigt glada att få uppgradera Svenska Pool & Spas lösning till vår nya molnbaserade tjänst Sellus som innehåller ett komplett butiksdatasystem med både kassafunktionalitet och back-officelösningar för att tillgodose alla de behov butiker inom fackhandeln kan möta” säger Christian Borell, VD för FDT System AB.

”Vi är extra glada att Svenska Pool och Spa blir den första kedja som uppgradera sin lösning till vårt nya system som vi lanserade i sin första version i november 2018”, fortsätter Christian Borell, ”och vi har redan påbörjat installationen av det nya systemet i Svenska Pool och Spas butiker runt om i landet”.

”FDTs nya system Sellus hanterar våra behov och önskemål på ett bra sätt” säger Josef Johansson som är VD och ägare till franchisekedjan Svenska Pool och Spa. ”Vi har arbetat med FDT tidigare och med deras nya system känner vi att lösningen kommer hjälpa oss väl att ta våra butiker in i framtiden på säkert sätt” fortsätter Josef Johansson.

”Genom lanseringen av Sellus kan vi möta våra kunders behov på att bra sätt och därmed kunna erbjuda en bra och säker molnbaserad lösning speciellt anpassad för fackhandeln” avslutar Christian Borell.

Om FDT System AB:

FDT System AB är leverantör av kompletta butiksdatasystem för kedjor och fristående butiker. Allt sedan starten i Luleå 1979 har FDT levererat kompletta lösningar till butiker runt om i hela landet. FDT erbjuder ett molnbaserat system kallat Sellus som kan integreras mot andra system i butikens digitala ekosystem. Sellus är utvecklat med särskild stor vikt vid att vara flexibelt och att underlätta butikernas dagliga verksamhet.

För mer information besök fdt.se

Om Svenska Pool & Spa i Motala AB:

Svenska Pool & Spa är en svensk franchisekedja grundad av Josef Johansson med säte i Motala. Kedjan består av 7 butiker mellan Göteborg och Piteå. Svenska Pool & Spa erbjuder sina kunder kompletta lösningar på allt inom pool och spabad.

För mer information besök svenskapoolspa.se

Kontakt:

Christian Borell, VD FDT System AB Josef Johansson, VD, Svenska Pool & Spa AB i Motala
Tel: 0920-24 33 01 Tel: 0141-215 000
Mobil: 070-689 24 33 E-post: josef@svenskapoolspa.se
E-post: christian.borell@fdt.se

FDT tillhandahåller affärssystem och butiksdata och har ett starkt fokus på butikskedjor inom detaljhandeln. Med över 30 års erfarenhet i branschen och egenutvecklade programvaror är FDT idag en marknadsledande leverantör av kedjelösningar. FDT har sitt säte i Luleå, en omsättning på 33 MKR (2013) och är sedan juni 2014 ägt av ELON Group AB.