Designsamarbete ska ge Fi pengar till valrörelse 2014

Inför julhandeln lanserar Feministiskt initiativ idag ett designsamarbete med illustratörerna Lisa Ewald och Emma Nilsson i form av tygväskor och tröjor. ”Ut med rasisterna, in med feministerna!” lyder texten på en av väskorna och överskottet från försäljningen går oavkortat till partiet och valkampanjen 2014.

— Syftet med försäljningen är att finansiera vår verksamhet och på ett roligt sätt sprida vårt feministiska budskap. Vi är jätteglada att dessa kreativa människor vill samarbeta med oss och vi hoppas att många vill köpa en snygg julklapp som samtidigt stödjer Feministiskt initiativ, berättar Maria Starck, ideell digital kommunikatör för Fi.

Feministiskt initiativ har ännu inte nått upp till statligt partistöd och pengarna från försäljningen kommer till exempel att gå till annonsering, valsedlar och valturné.

— Alla i Feministiskt initiativ arbetar ideellt, men det kostar ändå att driva valrörelse. Därför är alla som vill handla feministiskt välkomna att köpa grejer i vår webbutik, fortsätter Maria Starck.

Fotograf Charles L. Sjölander har tagit bilderna till lanseringen. Måndag 16 december är sista beställningsdag för garanterad leverans innan julafton.

För mer info:
Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191
www.feministisktinitiativ.se

Illustratör Lisa Ewald, Tryck på väska ”Ut med rasisterna in med feministerna!” http://alltkommerblibra.blogspot.se/

Illustratör Emma Nilsson, Fi-mönster på väska

Fotograf Charles L. Sjölander

• lisa ewald
  • emma nilsson
  • charles l. sjölander
  • julklapp
  • webbutik

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.