Feministiskt initiativ Region Stockholm har nu två regionsrepresentanter

Vid helgens årsmöte för Feministiskt initiativ Region Stockholm valdes Malin Nordkvist och Johannes Höier Sörensen till regionsrepresentanter för region Stockholm. De kommer hädanefter arbeta med att föra fram Fi:s lokala och regionala politik.

– Det känns fantastiskt att få årsmötets förtroende att driva partiets politik framåt. Nu kommer det bli lättare att lyfta upp lokala frågor, så som Föräldravrålet i Skarpnäck eller Ockupationen av Husby Träff, utifrån vår politik, säger Johannes, som sedan tidigare är aktiv i den lokala kommun- och landstingsskuggning i Stockholm.

– Jag tycker det kommer bli jättekul att köra igång med att lyfta frågor som jag brinner för. Jag vill framför allt föra in ett barn- och familjeperspektiv i politiken, säger Malin, som är aktiv i Fi Värmdö.

Årsmötet valde också en ny styrelse som ska arbeta med medlemsvärvning och att utveckla organisationen med sikte på valet 2014

För mer information:
Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

• stockholm
  • feministiskt initiativ region stockholm
  • regionsrepresentanter
  • malin nordkvist