Flitiga Feminister på Kiviks Marknad!

Politikerveckan i Almedalen på Gotland brukar ibland kallas för politikens Kiviks Marknad. Idag börjar den riktiga Kiviks Marknad, med en helt annan publik. Feministiskt initiativ är som vanligt där, på rad nr 5, plats 13.

- Jag gillar att prata politik på ställen där människor ändå är, säger Gudrun Schyman. På Kiviks marknad finns det tid till både samtal och diskussion. Folk strosar runt och har inget emot att stanna till för en kopp kaffe och lite prat om det kommande EU-valet. Många är osäkra och vill veta mer.

- Under Almedalsveckan var det nästan ingen partiledare som tog upp det faktum att vi har val till EU-parlamentet i juni nästa år. Det verkar finnas en beröringsskräck när det gäller EU-frågor. Trots att de flesta partier tyckte det var så viktigt att Sverige gick med så har man ingen lust att prata om vad man gjort där och vad man tänker göra framöver. Feministiskt initiativ tänker ställa upp i EU-valet och vi tycker det är självklart att redan nu börja prata med människor om varför det behövs fler feminister i EU-parlamentet, avslutar Gudrun Schyman.

För mer information:
Gudrun Schyman, 070-3439592