Gita Nabavi och Gudrun Schyman i paraden när F! deltar i EuroPride

Speeddejta en F!-politiker eller lyssna till ett seminarium om transpersoners reproduktiva rättigheter. Just nu pågår Euro Pride i Stockholm där Feministiskt initiativ deltar under hela festivalen och avslutar med partiledarna Gita Nabavi och Gudrun Schyman i paraden.

– Det har alltid varit viktigt för F! att vara en del i Pride eftersom vi har våra rötter i HBTQ-rörelsen. Det är ännu viktigare i dag, då vi ser att HBTQ-personers mänskliga rättigheter är under attack i och med nationalistiska och fascistiska framgångar i hela Europa - Sverige är inget undantag. Det är en viktig markering att vara en del av rörelsen och en global motkraft som har kärleken som drivkraft, säger partiledare Gita Nabavi, som under fredagen deltar i RFSL:s partiledardebatt.

Feministiskt initiativ håller seminarier i Pride House under hela veckan. I dag på temat HBTQ och heder och på fredag om transpersoners reproduktiva rättigheter och hälsa. I partiets tält i Pride Park finns alltid en F!-politiker eller aktivist och möjligheten att speeddejta en riksdagskandidat eller kommunpolitiker.

Här - all information om vart du hittar F! under Euro Pride Stockholm.

För att boka intervjuer eller för mer information:
kontakta Martina Fjellsson Draoui, pressansvarig, 0706 100 191