Gudrun Schyman kommer till Malmö

Under sex veckor kommer över 60 orter att besökas, men på den över 924 mil långa resan lämnar hon inte marken. Den 2 augusti kommer valturnén till Malmö, innan det blir nattåget upp till Kiruna.
– Jag vill visa att det är möjligt att välja bort flyget, säger Gudrun Schyman, partiledare för Feministiskt Initiativ.

Startskottet för valturnén går i Blekinge onsdagen den 1 augusti och redan dagen efter är turnén i Malmö. Sedan blir det Pride i Stockholm innan Gudrun Schyman tar nattåget till Kiruna. Hela turnén går längs vägar och räls och över 60 orter kommer att besökas.

–Vi är många och vi gör det tillsammans! Jag möter en enorm kraft och vilja till politisk förändring runt om i landet. Folk hör dagligen av sig till Feministiskt Initiativ och vill hjälpa till ideellt – allt från taxichaufförer som erbjuder skjuts till lokalgrupper som vill möta upp på tågstationen med fika och ballonger. Jag tycker det ska bli fantastiskt roligt, säger Gudrun Schyman.

Gudrun Schyman besöker Malmö 2 augusti 16:30-20:30.

För mer information kontakta Emma Grip, pressansvarig för valturnén, 0707-76 88 77

Här hittar du mer information om valturnén https://feministisktinitiativ.se/valturne/
Här hittar du mer information om Gudruns turné T-shirt

• Malmö