Inbjudan till pressträff om F!s valfrågor

Inbjudan till pressträff Feministiskt initiativ 22 mars 2006 Valfrågor för F! Gudrun Schyman presenterar under träffen styrelsens förslag till valkonferensen på vilka fem frågor som ska prioriteras och drivas i valrörelsen. Under första helgen i mars genomfördes fyra rådslag runt om i Sverige där medlemmar diskuterade det politikdokument som styrelsen sammanställt. Dokumentet är baserat på beslut från årsmötet i Örebro och på det politikutvecklingsarbete som pågått under hösten och vintern. Diskussionerna på rådslagen har sedan landat i ett reviderat förslag på den feministiska politik som kommer att vara initiativets grund. Ur diskussionerna har också vaskats fram vilka frågor som styrelsen funnit har ett starkt stöd i organisationen för att bli valfrågor. Dessa kommer att föreslås medlemmarna under valkonferensen 1-2 april på Färgfabriken i Stockholm. Styrelsens förslag till valmanifest kommer att finnas tillgängligt. Tid: Torsdag 23 mars klockan 10 Plats: I Riksdagens lokaler RÖ 2 – 06 För mer information Pressjour 0706 10 01 91 Gudrun Schyman 0703 43 95 92