Linda Pira spelar på F!-festen i Almedalen

I morgon, tisdag håller Feministiskt initiativ en stor antirasistisk fest i S:t Karins ruin i Visby. Programmet innehåller artister och DJ:s som REDLINE RECORDINGS ft STOR, Linda Pira & The Salazar Brothers, Marie Lalá, Behrang Miri, Aleksa Lundberg, Nina Ramsby, DJ Iki och DJ Neyney. Dessutom håller toppkandidaterna Gudrun Schyman, Sissela Nordling Blanco och Victoria Kawesa tal.

– Vi är jätteglada att hiphopdrottningen Linda Pira spelar på vår feministiska och antirasistiska fest. Vi är många som vill låta kärleken ta plats i politiken och vår fest är en stor manifestation och ett uttryck för detta, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson och riksdagskandidat för Feministiskt initiativ.

Tisdagen är enligt Almedalens officiella program Sverigedemokraternas dag, men Feministiskt initiativ har tagit över dagen och gör den till en dag för feminister och antirasister. Samtidigt som Jimmie Åkesson håller tal i Almedalen håller Feministiskt initiativs toppkandidater Gudrun Schyman, Sissela Nordling Blanco och Victoria Kawesa tal i S:t Karins ruin.

Tid: 18-21
Plats: S:t Karins ruin, Stora torget, Visby

Detaljerat program för festen: https://www.facebook.com/events/637257869697378/

Feministiskt initiativ livestreamar festen direkt på http://www.feministisktinitiativ.se/

Linda Pira är med på Fi:s valskiva med remixen av låten Knäpper Mina Fingrar, lyssna på den här: http://open.spotify.com/track/6ourPZwZ4NK4p04vPWMHrZ

Hela Feministiskt initiativs program i Almedalen: http://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2014/06/FiProgramAlmedalenD.pdf?1

För mer information:

Feministiskt initiativs pressjour tel 0706-100 191

• antirasism
  • antirasistisk fest
  • linda pira
  • almedalen

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.