Påminnelse om pressinbjudan: Feministiskt initiativs skuggriksdag laddar för val

Feministiskt initiativ laddar för val och nu på fredag samlas partiets styrelse och skuggriksdagsgrupp till möte på Medborgarhuset i Gladsax, Simrishamn. Ett 50-tal aktiva medlemmar ska under tre dagar dra upp riktlinjerna inför valåret 2014. Feministiskt initiativ kommer att ställa upp både i EU-parlamentsvalet i maj och i det nationella valet i september 2014.

– Det är skarpt läge. Vi står inför viktiga val, vägval för Sverige och Europa. Feministiskt initiativ ska slå hål på myten om att Sverige är ett jämställt land fritt från diskriminering. Vi ska visa att vi är den starkaste rösten för mänskliga rättigheter och frihet från förtryck, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Feministiskt initiativ.

Under helgen ska medlemmarna även få ta del av Feministiskt initiativ Österlens erfarenheter från att vara tredje största parti i Simrishamns kommun med fyra mandat i kommunfullmäktige.

Pressträff hålls fredagen den 14 juni kl 12.30 i medborgarhuset i Gladsax. Medverkar gör talespersonerna Gudrun Schyman, Stina Svensson och Sissela Nordling-Blanco

För mer information: Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191
Följ oss på twitter: @feministerna

• Skåne

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.