Partiledare Gita Nabavi besöker Kiruna

Söndagen den 18 november besöker Feministiskt initiativs partiledare Gita Nabavi Kiruna för ett eftervalsmöte.

Gita Nabavi kommer bland annat att prata om varför F!:s politik behövs och hur partiet arbetar vidare med den rosa politiken efter valet.

- Vi ser, trots valresultatet, att vi blir fler medlemmar och att det finns ett växande engagemang och organisering, även nu efter valet. Det är det vi tar fasta på när vi nu bygger vidare mot EU-valet i maj 2019, säger Gita Nabavi.

Under hösten genomför partiledare Gita Nabavi, Gudrun Schyman samt partisekreteraren Maria Pettersson en eftervalsturné till alla de orter där Feministiskt initiativ finns representerade.

Värdar för mötet är Feministiskt initiativ Kiruna, Sveriges nordligaste lokalförening för Feministiskt initiativ.

- Vi bjuder in alla nya och gamla medlemmar för att bland annat prata om valåret lokalt och nationellt. Vi kommer också att prata om hur vi målar framtiden rosa och få lyssna till hur Fi tänker och fungerar centralt. Det är ett jättebra tillfälle om man vill lära känna partiet ännu bättre, säger Christine Brännvall, från Feministiskt initiativ Kiruna.

Media är välkomna att närvara och boka intervjuer.

Plats: Steinholzgatan 16 H, Kiruna
Tid: Söndag 18 november klockan 15:30-17:30.

Presskontakt Kiruna:
Christine Brännvall, Feministiskt initiativ Kiruna, christinebrannvall@icloud.com tel. 070-297 34 92