Partisekreterare Maria Pettersson besöker Västerås

Söndagen den 18 november besöker Feministiskt initiativs partisekreterare Maria Pettersson Västerås för ett medlemsmöte och eftervalssnack i ABF:s lokaler.

Maria Pettersson kommer bland annat att prata om varför F!:s politik behövs och hur partiet arbetar vidare med den rosa politiken efter valet.
- Vi ser ett växande engagemang och organisering, även efter valet, berättar Maria Pettersson, och fortsätter:

- Ett av våra viktigaste uppdrag nu är att stärka alla lokalgruppers arbete med att etablera sig och aktivera sina medlemmar. Vi strävar efter att arbeta mer sammankopplat på lokal och nationell nivå för bättre genomslag.

Under hösten genomför partiledare Gita Nabavi, Gudrun Schyman samt partisekreterare Maria Pettersson en eftervalsturné till alla de orter där Feministiskt Initiativ finns representerade.

Värdar för mötet i Västerås är F! Västerås och F! Sala. På plats finns bland annat F! Västerås valberedning, Wictor Hoffman, ordförande i Västerås, samt Marie Berglind, ordförande för F! Sala och ersättare i kommunstyrelsen.
- Vi kommer att diskutera hur vi vill jobba vidare efter valet och vilket stöd vi önskar från partiet. Vi blickar också framåt mot EU-valet i maj, berättar Wictor Hoffman.

Media är välkomna att närvara och boka intervjuer.

Var? I ABF:s lokaler på Pilgatan 8A i Västerås. Parkering finns tvärs över gatan.
När? Söndag 18:e oktober, klockan 14:00-17:00.
Med vilka? Medlemmar i F! Sala och F! Västerås.

Presskontakt Västerås:
Wictor Hoffman, ordförande F! Västerås, W_hoffman@hotmail.com 0762058651