Pressinbjudan: Feministiskt initiativ anordnar panelsamtal och party

Idag med start klockan 19.00 anordnar Feministiskt initiativ en feministisk helkväll med panelsamtal och party på Färgfabriken i Stockholm. Kvällen inleds med ett samtal om feministiska visioner och organisering och sedan kommer festen igång. Partiets tre talespersoner Sissela Nordling Blanco, Carl Emanuelsson och Stina Svensson kommer att finnas på plats.

Feministiskt initiativ får än så länge inget partistöd. För att finansiera kommande valrörelser anordnar partiet den här stödfesten för alla som vill se Feministiskt initiativ i politiken.

- Alla förköpsbiljetter är slutsålda sen i onsdags! Det är roligt att stödet för Feministiskt initiativ är så stort. Jag tror det kommer bli en oförglömlig natt. Pengarna vi får in under stödfesten kommer vara till stort stöd för vårt fortsatta feministiska arbete. Min förhoppning är att vi kan ha fler stödfester i framtiden, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Feministiskt initiativ.

Artisterna som kommer till festen är bland annat Gnucci (som spelade på årets P3-Guldgala), Yodit Girmay-Abraha (spoken word) och Helena Sandström (stand-up). Men innan dansgolvet kommer igång blir det tal av Stina Svensson, Gudrun Schyman, och ett panelsamtal där Sissela Nordling Blanco deltar tillsammans med 6 andra representanter för feministiska organisationer, bland andra Sarah Delshad från nätverket muslimska feminister, Kristin Tran som är ordförande för Interfem och Aina Gagliardo, från Malmös feministiska nätverk.

- Kombinationen av politiska samtal, feministisk kultur och fest känns väldigt lyckad. Jag ser väldigt mycket fram emot att sitta i den stora panelen med feministiska aktivister för att diskutera hur vi ska få igenom de förändringar vi vill se i samhället, säger Sissela Nordling Blanco, talesperson för Feministiskt initiativ.

När: 8 februari 19:00-03:00
Var: Färgfabriken, Liljeholmen