Pressinbjudan: Samtal mellan Sahlin, Wetterstrand och Schyman i Göteborg

Pressinbjudan: Samtal mellan Sahlin, Wetterstrand och Schyman i Göteborg

Kvinna och partiledare – ett samtal om maktens strukturer i Sverige

Mona Sahlin, Maria Wetterstrand och Gudrun Schyman till Draken vid Järntorget 2 april

Tre av Sveriges mäktigaste kvinnor har klivit av sina partiledarposter och står redo att möta nya utmaningar. Efter succén med fulla hus på Rival i Stockholm och Moriskan i Malmö har F! Göteborg nu äran att få presentera Sahlin, Wetterstrand och Schyman, som den 2 april intar Drakens scen, för ett nytt samtal om maktens strukturer i Sverige.

Missa inte chansen att höra vad tre av Sveriges främsta politiker har att säga om makt och kön och vad som utspelade sig bakom de politiska kulisserna. Maria Edström, med bakgrund i journalistik och mediekritik, kommer att leda samtalet. Vi ser fram emot att träffa er där!

Insläpp kl 18.15.

Samtalet pågår kl 19.00 - 20.30

OBS! Begränsat antal platser

För ackreditering ring pressjouren: 0706-100 191

Feministiskt initiativ hälsar varmt välkomna!

Tillgänglighet: Hörselslinga finns och fungerar bäst på platserna i ytterkanterna. Ingen hiss i entrén. Kontakta personal på plats om du har en rullstol.

Taggar