South gör medlemsrekryteringskampanj för F!

Feministiskt initiativ inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån South i Malmö. South ska hjälpa partiet med att ta fram en medlemsrekryteringskampanj som planeras till hösten.

- Vi går med stolthet in i ett samarbete med Fi , inte minst då jämställdhetsfrågan är något som engagerar oss alla på byrån och dessutom tillför politiken en dimension som går bortom traditionell höger- vänsterpolitik, säger Andreas Pitlik vd och projektledare för South.

- Eftersom vi inte får något partibidrag som de andra partierna är vi väldigt beroende av våra medlemmar. Allt det Fi gör, görs av aktiva medlemmar på deras fritid. Vi har ingen avlönad personal, vilket gör medlemrekryteringen oerhört viktig. South har både den kompetens och det engagemang som vi behöver. Vi har redan haft ett par möten som varit grymt inspirerande, säger Amanda Mogensen, kommunikationsansvarig för Feministiskt initiativ.

På nästa partistyrelsemöte den 14 juni kommer Feministiskt initiativ anta en ny kommunikationsstrategi inför valen nästa år.

- Det är viktigt för oss att våra samarbetspartners har förståelse för demokratiska processer och känner ett personligt engagemang för det vi gör. Det är jättekul att en byrå som South vill jobba med oss trots vår extremt begränsade budget, säger Amanda Mogensen.

För mer info
Feministiskt initiativs pressjour 0706-100 191

• valfråga
  • kampanj
  • south
  • andreas pitlik
  • amanda mogensen

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.