Välkommen till Feministiskt initiativs valupptakt i Malmö

Feministiskt initiativ startar nu officiellt sin valrörelse.  Med valupptakter och fester runt om i landet laddar partiet för en valrörelse där alla kan delta. Nu är vi över 18000 medlemmar som vill vara med och låta feministerna ta plats i riksdagen, och i kommuner och landsting. Med valupptakterna vill vi mobilisera och manifestera den längtan efter förändring som många bär på.

I Malmö hålls valupptakten i Enskifteshage där tal kommer hållas av kandidater till kommunfullmäktige. Även två av partiets talespersoner Gudrun Schyman och Stina Svensson kommer att finnas på plats och fira startskottet av valrörelsen. För musiken står artisten Sara Thuresson.

- Sverige utmärker sig som ett land där personer födda utanför Europa och deras barn i högre grad än i andra länder stängs ute från arbetsmarknaden och lever i fattigdom. Diskriminering av personer med funktionsnedsättning begränsar delaktighet och inflytande. Barn, ungdomar och äldre marginaliseras i ett samhälle där medelålder är norm. Därför behövs ett ideologiskt självständigt feministiskt parti, där frihet från diskriminering är utgångspunkten – inte ett tillägg. säger Linda Hiltman förstanamn på Feministiskt initiativs lista till kommunfullmäktige i Malmö.

Tid: 18.00-21.00

Plats: Enskifteshagen i Malmö!

Detaljerat program för festen: https://www.facebook.com/events/1448969115364735/

Sara Thuresson: https://www.youtube.com/watch?v=lX4xxM-g9c8

För mer information ring Feministiskt initiativs pressjour: +46 70-610 01 91.

• val2014

• Skåne

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.