Ferratum - mer än pengar till alla

Mer än pengar till alla är Ferratums motto. Det är ju så att vem som helst kan drabbas av oväntade utgifter och en oväntad utgift vid fel tillfälle kan snabbt göra vardagen svår att få ihop. De flesta av oss kan känna igen oss i detta, men det finns hjälp att få.

Många drar konstigt nog fortfarande öronen åt sig när de hör talas om sms-lån. Låneformen har ett oförtjänt dåligt rykte, fördomen att det skulle vara någonting för dem med dåligt sinne för ekonomi, eller än värre bara rent lurendrejeri, är märkligt seglivade. Så behöver det inte alls vara. Sms-lån är tvärtom ofta till stor hjälp för den enskilde individen.

Tänk dig själv; din dator går sönder, samtidigt som bilen måste repareras. Du kanske råkar sätta dig på dina glasögon. Du kanske vaknar en morgon med fruktansvärd tandvärk. Kanske är du också lite glömsk, mellan hämtningar på dagis och sena jobbkvällar har den där obetalda räkningen försvunnit ur tankarna, och nu förfaller den snart. Alla ovan nämnda händelser är svåra att förutsäga, de kan hända även den bäste och kostar dessutom, om du har otur, en hel del pengar. Pengar som du kanske inte nödvändigtvis har just då, kanske inte förrän lönen kommer några veckor senare. Då finns företag som Ferratum och vi hjälper dig så att detta inte ska få utveckla sig till personliga katastrofer. Hos oss kan du utan en massa krångel få låna en mindre summa pengar för att underlätta vardagen.

Individuella prövningar

De stora bankerna gör det ofta svårt för vanliga människor att låna pengar. Har du en betalningsanmärkning eller för låg inkomst blir det oftast avslag, du ska genomgå kreditupplysningar och synas i alla sömmar, bara för att höra att du inte är kreditvärdig. På Ferratum görs istället individuella prövningar av din förmåga att betala tillbaka lånet och det krävs inte något fläckfritt förflutet. Det enda som krävs av en låntagare är att denne är minst tjugoett år gammal, har en taxerad inkomst, ett bankkonto, ett mobilnummer och svenskt personnummer. Dessutom får inga nyare betalningsanmärkningar finnas. Betalningsanmärkningar äldre än sex månader är däremot inget problem om de inte är fler än sex till antalet.

Först på marknaden

Ferratum var först med denna typ av tjänster. Redan 2005 lanserade vi en sms-lånetjänst i Europa. Då var vi det enda företaget på den europeiska marknaden som erbjöd en sådan produkt och vi kallade denna revolutionerande lånetjänst Mobilt minilån. Sedan dess har det hänt mycket. Utvecklingen av sms-lånetjänster har gått snabbt framåt och idag är vi långt ifrån ensamma på en mångfacetterad och bred marknad. Vi ser detta som ett tydligt bevis på att en sms-lånetjänst var någonting som den europeiska marknaden efterfrågade.

Även om Ferratum inte längre är ensamma på marknaden, så är vi fortfarande en av världens ledande företag inom sms- och snabblånetjänster, samt en av världens ledande kreditgivare. Företaget finns i 22 länder och har över 2 miljoner nöjda kunder. Många år i branschen gör att vi är väl insatta i vad kunderna vill ha och behöver, samtidigt som vi har förståelse för hur den här sortens låneverksamhet bör bedrivas för att fungera optimalt. Med mottot ”Mer än pengar till alla”, är vi ett företag som satsar på att hjälpa den enskilda människan när andra storbanker och långivare säger stopp.

Enkelt, smidigt och säkert

Många frågar sig varför det ska vara så lätt att låna pengar? Är det inte lite farligt att ett lån bara är ett sms bort? Detta är också exempel på seglivade fördomar, för de allra flesta är kapabla att själva ha koll på sin ekonomi. Att skicka ett sms, en tjänst som Ferratum erbjuder, med lånebeloppet samt hur många dagar man vill ha på sig att betala är utmärkt enkelt och bekvämt. Du kan göra det när som helst på dygnet och sedan är saken ur världen. Inga bankbesök, eller ens internetuppkoppling behövs. Sådana enkla lösningar ligger i tiden, för den moderna människan vill inte ha en massa krångel.

Det är t inte svårt att förstå varför Ferratum efter så många år fortfarande ligger i framkant på sms-lånemarknaden. Våra flexibla lösningar passar de flesta och att vi dessutom är så pass väletablerade gör att låntagarna kan känna sig trygga och lita på att vi är ett seriöst, ärligt och professionellt företag.

Olika lånemöjligheter

Hos Ferratum kan du välja mellan två olika sorters lån. Det ena är ett vanligt sms-lån, där en mindre summa pengar lånas och betalas tillbaka inom trettio dagar. Denna tjänst heter Ferratum Micro och erbjuder dig ett lån på upp till 4000 kronor. När du väl har registrerat dig hos Ferratum kan du enkelt ansöka om ett sådant lån, antingen via ett enda sms (som tidigare nämnt) eller via vår websida. Svar på ansökningen får du inom 15 minuter om du skickar textmeddelandet under kontorstid. Beviljas ansökningen görs utbetalningen direkt. Detta betyder att du som har ett bankkonto hos Nordea får dina pengar omedelbart, använder du dig av en annan bank får du in pengarna på ditt konto efter klockan 17:00 om ansökningen skedde innan klockan 12:00, annars nästföljande dag. Snabbt och enkelt – precis som det ska vara när en oväntad utgift plötsligt dyker upp!

En annan typ av lån som Ferratum erbjuder är Ferratum Credit. Denna lösning innebär att du får tillgång till ett kreditkonto på 15000 kronor, från vilket du kan ta ut pengar från när du vill. Du betalar sedan bara för de pengar du faktiskt använt, precis som med ett kreditkort. Du kan sen själv välja hur du vill dela upp betalningen. Du får maximal flexibilitet och fullständig frihet över dina utgifter, ett bra alternativ för dig som behöver lite mer pengar.

Oavsett vilket lånealternativ du väljer, erbjuder Ferratum en av marknadens lägsta räntor och garanterar att det inte finns några dolda avgifter. Alla extrakostnader uppges vid lånetillfället så att det är lätt att se exakt hur mycket du ska betala. Vår professionella kundsupport med generösa öppettider hjälper dig dessutom om du skulle ha ytterligare frågor om återbetalning, kostnader, räntor eller andra bankärenden.

- Se mer här: https://www.ferratum.se/blogg

• Ekonomi