Fiat gör Ducato Free Check UP för husbilar

Under veckorna 27 och 28 kommer Fiat att finnas uppställda på två campingar på Öland med en servicebil. Första veckan är Böda camping värd och den andra veckan Saxnäs camping.

Där bjuds Fiats kunder in till en enklare test av sin Fiat Ducato husbil. Kontrollen kommer bland annat innefatta kontroll av däck, batteri, vätskor samt kontroll av eventuella felkoder. Dessutom finns tekniker på plats för att svara på frågor angående husbilens Fiat-del.

Denna kampanj som görs i ett led av att komma närmare kunderna kommer även att fortsätta till mässan Husvagn Husbil  på Elmia samt på Östgöta campings öppet hus i september.

Se även: https://itunes.apple.com/se/app/fiat-ducato-camper-mobile/id521679801?mt=8

Fiat tillhandahåller en app för Iphone och Android, som kan laddas ner och som bland annat hjälper husbilsägaren att snabbt hitta närmaste servicepunkt:

Med den har man alltid tillgång till funktionerna på vår webbplats för husbilar plus mycket annat: kontroll av chassinumret, sökning efter verkstäder, campingplatser och personliga förfallodatum.

Fiat Ducato är Europa-ledare när det gäller husbilschassin. Mer än 2 av 3 husbilar är baserade på Fiat Ducato. Detta ledarskap baseras på en produkt som utvecklats i nära samarbete med samtliga ledande tillverkare av husbilar i Europa, ett unikt utbud av tjänster samt över 6.500 verkstäder  varav 1.800 ingår i ”Fiat Camper Assistance.

• camping
  • fiat