Luca de Meo "Chief Marketing Officer of the Year"

Luca de Meo har utsetts till "Chief Marketing Officer of the Year" - en utmärkelse som årligen delas ut av managementkonsultföretaget Booz & Company. De Meo mottog utmärkelsen vid en ceremoni i Frankfurt.

Priset "Årets Marknadschef" delades ut för tredje gången. Juryn består av internationella VD:ar och marknadsföringsexperter från etablerade och välkända företag, organisationer, affärsmedia samt representanter från Booz & Company. Juryns urvalsprocess består av fyra steg: strategi och organisation, varumärkes- och marknadskommunikation, produkt och prissättning samt kundvård.

Årets utmärkelse till Luca De Meo uppmärksammar det marknadsföringsarbete som Fiat Automobile åstadkommit, den framgångsrika lanseringen av nya Fiat 500 under 2007 och det innovativa användandet av okonventionella marknadsföringsåtgärder. Bland annat den interaktiva webkampanjen 500 Wants You, där intresserade kunde gå in och delta och påverka utvecklingsarbetet med bilen. Den innovativa kampanjen berörde alla delar inom kommunikation: annonsering, mode, fotografi, web samt att man involverade blivande kunder och bad dem uttrycka sina önskemål om den nya bilen.

Luca De Meo är Chief Marketing Officer för hela Fiat-gruppen och VD för Alfa Romeo och Abarth.

Bildtext: Luca de Meo har utsetts till Chief Marketing Officer of the year.