Lettiska spjutsspetsforskare inspireras av Hudiksvall

Till nyhetschefen: Pressinbjudan från Fiber Optic Valley/RISE Acreo i Hudiksvall/Gävle/Sundsvall

Forskare och företagare från Lettland låter sig inspireras av Fiber Optic Valley och Propell Innovation inom forskningsinstitutet RISE när de ska uppgradera sitt Center of Excellence inom avancerad materialforskning i Riga. Tisdag den 13 februari besöker delegationen Hudiksvall för att lära mer om hur man kan skapa en kreativ miljö för innovation där de senaste forskningsrönen möter marknadens behov.

När: Tisdag den 13 februari, kl.13-17.00
Var:
Käppuddsgatan 1, Hudiksvall

-Vi är stolta över att de väljer att besöka Hudiksvall för att lära av hur vi har arbetat med innovationstävlingar, klusternätverk och forskningsprojekt under mer än tio år säger Torbjörn Jonsson, Fiber Optic Valley del av RISE.

Delegationen är en del av samverkansprojektet CAMART² som har en vision att skapa ett center för utbildning, vetenskap, innovation och tekniköverföring i de baltiska staterna. Användarna av projektresultatet kommer att vara forskare, entreprenörer, investerare och beslutsfattare på båda sidor av Östersjön.

Frågor och funderingar kontakta

Torbjörn Jonsson, chef för Fiber Optic Valley, torbjorn.jonsson@fiberopticvalley.com, 070 – 211 08 06

Sofia Pettersson, kommunikationsansvarige Fiber Optic Valley/Propell Innovation, sofia.pettersson@fiberopticvalley.com , 073 – 060 38 43

• Vetenskap, teknik