Fidelity vinner flera prestigefulla Morningstarpriser i Norden – för tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2016 13:15 CET

På Morningstars prisceremonier i Oslo och Helsingfors under tisdagen och torsdagen denna vecka stod det klart att Fidelity har vunnit flera priser i den prestigefulla klassen ”Bästa fondbolag”.

Nedan är en lista över de Morningstarpriser som Fidelity i Norden har vunnit:

Bästa fondbolag – aktier

Bästa fondbolag - alla kategorier

Bästa fondbolag – aktier

Bästa fondbolag – räntebärande tillgångar

Bästa fondbolag – alla kategorier

Priserna är utformade för att hjälpa investerare runt om i världen att identifiera årets mest framgångsrika fonder och fondbolag. Kategorin ”Bästa fondbolag” uppmärksammar bolag som har lyckats leverera riskjusterad överavkastning inom flera marknader och sektorer i sitt fondutbud.

- Vi är mycket stolta och tacksamma för dessa priser och att vi har vunnit priser inom alla tillgångsklasser. Det understryker vår bredd och djup, och att vi har fonder inom alla discipliner för våra kunder, oavsett vad de har för behov. Det är viktigt och uppmuntrande att vår aktiva investeringsfilosofi har genererat mervärde för våra investerare, säger Petter Edwinson, Head of Marketing and Business Development på Fidelity.

För mer information, kontakta Maria Zachrisson, Senior Marketing Manager

Tel: 08 505 257 05.

E-mail: maria.zachrisson@fil.com

About Fidelity International

Fidelity International offers world-class investment solutions and retirement expertise. As a privately owned, independent company, investment is our only business. We are driven by the needs of our clients, not by shareholders. Our vision is to deliver innovative client solutions for a better future.

Established in 1969 as the international arm of Fidelity Investments, which was founded in Boston in 1946, Fidelity International became independent of the US organisation in 1980. Today it is owned mainly by management and members of the original founding family.

Kommentarer (0)