Beyond Beyond - Sveriges första stereoskopiska långfilm börjar produceras

Produktionsbolaget Copenhagen Bombay har påbörjat produktionen av en nytt animerat äventyr av den danske regissören Esben Toft Jacobsen. Hans hyllade debutfilm, The Great Bear, premiärvisades vid Berlins Filmfestival 2011 och har visats på ytterligare 45 festivaler världen över.
Beyond Beyond premiärvisas på biograferna under våren 2014.

Beyond Beyond är en historia om en liten kanin, Johan, som ger sig ut på en svindlande resa för att finna sin mamma. Johan har bott på ett skepp tillsammans med sin pappa så länge han kan komma ihåg. Han har haft en fin uppväxt men alltid känt att något har saknats. En dag när hans pappa åker i land för att handla mat, får Johan ett mystiskt samtal på skeppets radio. Det är från hans mamma som befinner sig i Fjäderkungens land. Johan beger sig dit för att hämta hem henne men inser att hela kungariket riskerar att sväljas av havets djup, och att Fjäderkungen behöver hans hjälp.

Beyond Beyond är den första stereoskopiska långfilmen i Sverige. Den produceras av CB Sverige och Copenhagen Bombay Rights 1 ApS i samproduktion med Film i Väst och Noble Entertainment med stöd från Svenska Filminstitutet, Danska Filminstitutet och Nordisk Film & TV Fund. Filmen distribueras i Sverige av Noble Entertainment AB, i Danmark av Copenhagen Bombay Sales ApS, samt är såld till TV4 (SE), TV2 (DK) och C More Entertainment (tidigare Canal+).

• beyond beyond
  • film i väst