Filmen Siv sover vilse öppnar Berlin filmfestival

Idag öppnar den varma och äventyrliga barnfilmen Siv sover vilse Berlin film festival!

Filmen är inspelad i Luleå som visade sig från sin allra bästa vintersida under inspelningsdagarna och många barn från stan är med i filmen. Den kommer ha premiär i Luleå i september.

( trailer finns länkad här i pressmeddelandet)

Det är en berättelsen om hur sjuåriga Siv sover över hos sin nya vän Cerisia och hur hennes hem visar sig vara en magisk plats...

Berlinale tillhör världens stora filmfestivaler. På festivalen delas bl.a. priserna Guldbjörnen och Silverbjörnen ut. Att en barnfilm som Filmpool Nord samproducerar får öppna festivalen är stort.

SF, Snowcloud Films och filmens team är glada över att Siv sover vilse i regi av Catti Edfeldt och Lena Hanno Clyne, får sin världspremiär i tävlan under Berlinale i sektionen Generation Kplus.

- Vi är otroligt glada över att ha blivit utvalda att tävla i festivalen. Vi förstår att det var ett riktigt hårt fält i år, men hoppades att de skulle tycka om filmen lika mycket som vi gör och att publiken ska känna detsamma. Vi ser fram emot att ha filmens världspremiär tillsammans med den tyska publiken, säger huvudproducent Petter Lindblad.

Susann Jonsson vd Filmpool Nord nås på:070 299 70 18

Producenten Petter Lindblad +46 733 321 600