Lansering av O´right, Sverigepremiär online hos Fina Mig

Vi lanserar ett nytt hårvårdsmärke som är känt under titeln "världens grönaste schampo" - låt oss presentera O´right!

O´right

BAKGRUND

Frisören Steven Ko har grundat O´right med hans allergier och sina föräldrars bortgång i sjukdom som bakgrund, han vill minska kemikalier och tunga metaller i det dagliga användandet av produkter. Därför har han valt att O´right ska vara snälla produkter - både för hår, hud och natur - därför väljer han bara naturliga och ekologiska ingredienser.

Loggan och namnet anspelar även på deras mission, O:et i O´right representerar jordklotet och att namnet i sig "Its O´right" ska symbolisera att de vill göra allt rätt för jorden.

FÖRETAGET

Företaget i sig har vunnit flera prestigefulla priser inom design, miljö och hårvård men har även flera gröna certifieringar inom ISO. Själva huvudkontoret är miljöcertifierat med Taiwan EEWH Green Building Gold Certificate, vilket är det högsta du kan få för byggnader i Taiwan. Huset drivs enbart med sol och vindkraft och de har ett vattenåtervinningssystem som tar tillvara på regnvatten och vatten som används i produktion av produkter.

Utöver detta ger de mycket till välgörande ändamål som har djur och natur i fokus. Man väljer även att använda sig av mer miljövänliga transportmedel som båt för att frakta produkterna till vår del av världen och återanvänder all kartong och PET korkar till att göra möbler och fraktpallar.

Fina Migo´right

PRODUKTERNA

Världens grönaste schampo.. Det är en skaplig titel att leva upp till! Schampot är 8-free vilket innebär att det är fritt från parabener, formaldehyd, färgämnen, ftalater, sulfater, förtjockningsmedel och hormonstörande ämnen. Man har även ECO CERT och USDA certifiering på alla växtextrakter i produkterna. Förutom att alla förpackningar är gjorda av återvinningsbara material och allt som är tryckt på flaskan är av sojabläck så har de även en stjärna i klassen och det är Tree in a Bottle.

Tree in a Bottle är gjord av PLA som är plastmaterial gjort av växtavfall. När Tree in a Bottle-flaskan är slut kan du ta hela flaskan och plantera den i trädgården, för i botten av flaskan ligger det nämligen ett frö inkapslat. Hela flaskan och dess innehåll är biologiskt nedbrytbar och när naturen och solen har gjort sitt med flaskan kommer det, om du har gröna fingrar (!), att växa upp en planta.

Korken är gjord av bambu som avger 35% mer syre än annat trä och är även det mest snabbväxande växt på jorden. Detta gör att skördandet av bambu för tillverkning inte kommer vara en fara för växtligheten. (Bambu symboliserar även i asiatiska länder integritet och kultivering, då man menar att bambu är starkt men ändå mjukt och flexibelt men ändå tålig)

• Skönhet

• lansering av märken