Deloitte väljer Companyexpense

Deloitte har valt Companyexpense för hantering av reseräkningar och kvitton till sina kunder. Companyexpense som lanseras till Deloittes kunder i oktober underlättar och sparar tid vid redovisning av kvitton, traktamenten och milersättningar.

Stockholm, 4 oktober 2017. Companyexpense och Deloitte samarbetar för att förenkla reseräkning och kvittohantering för företag och deras anställda.

Tack vare samarbetet får Deloitte:s kunder hjälp med att automatisera flertalet moment från det ögonblick som resan startar eller betalkortet används tills det att rapporten är bokförd och klar.

– Vi fortsätter vår digitaliseringsresa genom att erbjuda våra kunder mobil och digital reseräkning. Med Companyexpense hjälper vi våra kunder att automatisera flertalet moment inom redovisning av kvitton, traktamenten och milersättningar. Den tid som kunderna sparar kan de återinvestera i sin kärnverksamhet, säger Bodil Andersson på Deloitte.

Den anställde redovisar alla sina kvitton, traktamenten och milersättningar direkt i mobilen. De förs sedan automatiskt in i bokföringssystemet. Antalet digitala originalkvitton ökar från både e-post och anslutna butiker, restauranger, hotell, parkeringstjänster, transport- och resebolag med flera. Flödet blir på detta vis till 100 procent digitalt. Papperskvitton fotograferas och tolkas automatiskt så användaren själv slipper fylla i belopp, moms och datum. Därefter finns en digital kopia tillgänglig vid behov för exempelvis redovisningskonsult och anställd. Användaren av Companyexpense registrerar enkelt resor inklusive traktamenten för både in- och utrikesresor. Milersättning kan med fördel hämtas från någon av de elektroniska körjournalsystem som finns att ansluta.

– Våra investeringar i AI och maskininlärning i kombination med övergången mot allt fler digitala originalkvitton gör att samarbetet med Deloitte känns riktigt spännande. Vår mobila plattform kommer till nytta och vi ser fram emot att tillsammans utveckla framtidens tjänster för att underlätta för företag och dess anställda, säger Per Einarsson, VD på Companyexpense Svenska AB.

Per Einarsson, VD på Companyexpense Svenska AB, per.einarsson@findity.com, +46 73 440 42 22

Om Companyexpense Svenska AB
Companyexpense utvecklar tjänster som tar bort onödig administration för företagens anställda och sparar tid och pengar för ekonomiavdelningen. Det gör vi genom att helt digitalisera flödet från uppkomst av utgift (representation, tjänsteresor mm) till att kostnaden är bokförd och medarbetaren får sina utlägg betalda. Enkelt för den enskilde medarbetaren, snabbt för ekonomiavdelningen och säkert för redovisningsbyråer och programvaruleverantörer. Companyexpense är ett dotterbolag till Findity AB som tillhandahåller den ledande plattformen för digitala kvitton. Läs mer på www.companyexpense.se

Om Deloitte
Deloitte erbjuder tjänster inom revision, consulting, finansiell rådgivning, riskhantering, skatterådgivning och relaterade områden till noterade och privatägda klienter inom en mängd branscher. Deloitte assisterar fyra av fem företag på Fortune Global 500® genom ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder, som erbjuder spetskompetens av världsklass och högkvalitativa tjänster för att hjälpa klienter med de insikter de behöver för att ta itu med sina mest komplexa utmaningar.