Findity och BlueAccess förenklar mobila betalningar

Findity har integrerat sin standardplattform för digitala kvitton med BlueAccess mobila betalterminal. Handlare kommer att kunna erbjuda en komplett mobil betaltjänst i butiken, som är snabbare och enklare att använda än en traditionell kortbetalning och som inkluderar att ett digitalt kvitto skickas till kundernas smartphone.

Stockholm, 17 maj 2016. Mobila betalningar växer men många av de tekniska lösningar som erbjuds inkluderar alltför många steg och är alltför komplicerat för användaren. BlueAccess och Findity samarbetar nu för att förenkla och snabba upp betalning i butik.

”Tillsammans med Findity och deras standardlösning för digitala kvitton, möjliggör vi en komplett mobil betalningslösning i kassan som dessutom är mycket snabb och enkel att använda”, säger Niklas Magnusson, vd för Blue Access.

BlueAccess innovativa lösning för mobila betalningar gör att alla typer av mobila betaltjänster enkelt och snabbt kan användas i butik. Findity’s standardlösning för digitala kvitton används redan av många handlare och tillsamman kan man nu erbjuda handeln en komplett, snabb och säker mobilbetalningslösning.

”Mobila betalningar är framtiden, men varför får vi fortfarande alltid ett utskrivet kvitto i slutet av ett köp? När vi betalar med våra telefoner vill vi även få kvittot där. Våra lösningar kompletterar varandra och förbättrar kundupplevelsen på ett revolutionerande sätt”, säger Per Einarsson, vd för Findity.

Så här fungerar det

Användaren nuddar betalterminalen med sin låsta smartphone, bekräftar beloppet som dyker upp på den svarta skärmen och får ett digitalt kvitto. Kvittot lagras i molnet och kan nås från mobilen eller webben via Findity’s digitala kvittotjänst.

Niklas Magnusson, niklas.magnusson@blueaccess.se, +46 73 574 2810

Per Einarsson, per.einarsson@findity.com, +46 73 440 4222.

Om BlueAccess

BlueAccess AB är ett svenskt Fintech företag som har som mål att göra det lättare för företag och deras kunder att effektivt använda en mobiltelefon för att enkelt, snabbt och säkert göra betalningar och relaterade tjänster. Fokusområden för dessa tjänster är detaljhandeln, transport, restauranger och evenemang. För att använda tjänsten behöver kunden inte låsa upp mobilen, det behövs inte heller täckning för mobildata och lösningen fungerar redan i dag med alla smartphones. BlueAccess mål är att bli standarden för mobila betalningar i butik i norden. Läs mer på www.blueaccess.se.