Findity och Infrasec förenklar införandet av digitala kvitton

Finditys digitala kvittofunktioner kan nu enkelt erhållas via Infrasec Sweden molnbaserade kontrollenhet (CCU- Central Control Unit)). Det blir nu enklare för handlare att införa skatteriktiga digitala kvitton som ett alternativ till papperskvitton.

Stockholm – 20 juni 2016. Findity har som första partner till Infrasec integrerat sina digitala kvittolösningar via Infrasec CCU API vilket gör det enklare för handlare att kunna införa skatteriktiga digitala kvitton. De handlare som redan har Infrasecs kontrollenhet CCU, kan nu enkelt erbjuda sina kunder ett skatteriktigt alternativ till papperskvittot samt den av Skatteverket godkända digitala papperskorgen Greenbin.

- Infrasec öppnar nu CCU API för fler nya digitala tjänster kring köp vilka underlättar integrationen av och införandet av tjänster som digitala kvitton, säger Peter Sandqvist, GM på Infrasec Sweden.

Infrasecs CCU är en tjänst som levereras över internet och ersätter behovet av en fysisk skattebox (kontrollenhet) i butiken. Butikens kassasystem (eller server) integreras direkt till tjänsten och denna koppling kompletteras nu med möjlighet till ett digitalt kvitto och en digital kvittopapperskorg enligt Skatteverkets godkännande.

- Allt fler handlare vill erbjuda sina kunder ett digitalt alternativ till papperskvittot. Vi vill göra det enklare för dessa handlare att införa detta och dessutom vill de flesta konsumenter idag gärna ha sina kvitton digitalt även vid köp i fysisk butik, då man är van att få detta vid online köp. Samarbetet med Infrasec gör att vi hjälper handlare att minska miljöpåverkan, sänka kostnaderna för kvittohantering och samtidigt ge kunden ett kvitto som aldrig försvinner och som alltid kan nås via mobilen eller webben, säger Per Einarsson, vd för Findity.

Per Einarsson, per.einarsson@findity.com, +46 73 440 42 22

Peter Sandqvist, peter.sandqvist@infrasec.se, +46 733 72 88 18

Om Infrasec

Infrasec Sweden AB med internationell erkänd kompetens inom säkerhetslösningar där Infrasecs produkter och komponenter används för att hantera säker åtkomst till tjänster och erbjuda säkra transaktioner över Internet. Med Infrasec IDM (Identity Management) förenklas också arbetet betydligt för att enkelt analysera säkerhets och åtkomstloggar samt skapa och underhålla digitala identiteter och rättigheter för system med många användare.

Läs mer på www.infrasec.se

Om Findity

Findity är en ledande teknikleverantör av infrastruktur och lösningar för digitala kvitton. Dessa lösningar inkluderar kvitton, lojalitets- och marknadsföringstjänster och en unik spårbarhets- och notifieringstjänst. Konsumentlösningarna inkluderar enkel åtkomst till alla digitala kvitton och dokument kring ett köp. Findity Business Services är partner med redovisningsföretag och programvaruleverantörer för totallösningar kring automatiserad utläggshantering. Läs mer på www.findity.com.