Findity och Twinsoft i samarbete om mobila kuponger och stämpelkort

Som tillägg till Findity’s plattform för digitala kvitton erbjuds nu handlare ett enkelt verktyg för mobila kuponger, erbjudanden, evenemang och stämpelkuponger baserade på Twinsoft’s teknik för marknadsföring i mobilkanalen.

Stockholm, 24 november 2015. Findity AB och Twinsoft har tecknat avtal om samarbete kring marknadsföring i mobilkanalen. Handlare kan nu genomföra kampanjer till sina kunder direkt i Findity’s mobila tillämpningar, som till exempel appen Sparakvittot i Sverige, eller via egna mobilkanaler och befintliga mobila plånböcker, som Apple Wallet för iOS och Passwallet för Android.

Samarbetet gör att handlare får ett digitalt verktyg för att enkelt, snabbt, och säkert skapa, distribuera och följa upp kreativa mobila kampanjer med kuponger, erbjudanden, stämpelkort, gåvokort, inbjudningar och biljetter.

– Samarbetet med Twinsoft gör att användare kan få attraktiva och relevanta erbjudanden. Avtalet gör också att handlare som vi samarbetar med får en ny mobil kanal till sina kunder och där erbjudanden kan uppdateras i realtid, säger Per Einarsson, ansvarig för affärsutveckling på Findity AB.

Det digitala mobila formatet baseras på industristandard för ”digital passes” från Apple och fungerar på alla mobila plattformar; Android, iOS och Windows. Med tekniken från Twinsoft kan dessa mobila ”passes” uppdateras i realtid via en online och unik mobilkanal till varje användare. Geoinformation via GPS eller beacons kan kopplas till erbjudanden och kuponger. Dessutom kan inlösen snabbt och säkert hanteras via egna eller redan integrerade system som till exempel ClearOn (före detta Kuponginlösen).

– Avtalet med Findity och deras marknadsledande tjänst och teknik för digitala kvitton är mycket spännande. Via Findity’s egna applikationer som Sparakvittot, egna appar eller standard mobila plånböcker som Apple Wallet och Passwallet, kan nu många fler konsumenter få intressanta erbjudanden baserat på kampanjer med vår teknik för mobil marknadsföring, säger Leif Nordqvist, vd på Twinsoft.

Med Twinsoft teknik och tjänst så skapar, administrerar, distribuerar och analyserar företag själv sina mobila kuponger och andra typer av digitalt marknadsmaterial. Tjänsten hanteras via ett intuitivt webbgränssnitt och kan också köras på en surfplatta eller smartphone.

Leif Nordqvist, vd, leif.nordqvist@twinsoft.se, +46 72 382 2777

Per Einarsson, Affärsutvecklare, per@findity.com, +46 (0)73 440 42 22

Om Findity och Sparakvittot

Findity tillhandahåller infrastruktur med det digitala kvittot som utgångspunkt, baserad

på internationella standards som ARTS XML. Tack vare ett stort antal nyckelfärdiga integrationer med butiks-, betal- och lojalitetslösningar är införandet av digitala kvitton ett begränsat projekt som inte stör andra pågående initiativ inom handeln. Det digitala kvittot kan levereras till konsumenten via mail, SMS, eller olika typer av mobila lösningar och appar. Läs mer på http://www.findity.com.

Om Twinsoft

Twinsofts mål är att erbjuda best-in-class mobil marknadsföring och mobila kommunikationstjänster. Twinsoft levererar en komplett lösning för produktion, distribution och uppföljning och analys av mobila kuponger och kort. Med Twinsofts plattform kan ett företag skapa mobila kuponger, biljetter, lojalitetskort, stämpelkort, visitkort och andra typer av mobil marknadsföring och för alla mobilplattformar. Mer information finns på www.twinsoft.se.

• mobil plånbok
  • mobile wallet
  • mobila betalningar

Findity provides infrastructure and services with the digital receipt as base, all based on the international standard ARTS XML. Thanks to a large number of turnkey integrations with retail, payment and loyalty solutions, the introduction of digital receipts using the Findity platform is a limited project that does not interfere with other ongoing initiatives in the trade. The digital receipt can be delivered to the consumer via email, SMS, or different types of mobile solutions and apps. Read more at http://www.findity.com.