Findus gratulerar Restaurang Koka som blev utvalda till Årets Krog

Findus gratulerar Restaurang Koka som blev utvalda till Årets Krog

Igår gick Restauranggalan av stapeln på Cirkus i Stockholm och då blev det klart att nominerade Restaurang Koka i Göteborg tog hem titeln som Årets Krog. Vi är med och sponsrar kategorin Årets Krog och motiveringen till Restaurang Koka löd: ”Restaurangens kök och matsal sprider ett ljus över hela landet. Gästen är i centrum och menyn byggs på regionala råvaror. Ett vägval gjordes för att hålla kvar ambition och kvalité. En pånyttfödelse har ägt rum som manar till eftertanke.”

Stort grattis till Restaurang Koka och utnämningen Årets Krog – det är ni väl värda!

Restauranggalan är det årligen återkommande evenemanget där förebilder, inspiratörer och innovatörer i alla delar av branschen lyfts fram och hyllas. Restauranggalan är evenemanget där kockar, sommelier, servitörer, bartenders, krögare och leverantörer ställs sida vid sida och prisas inför hela branschen.

Findus var delaktiga på mer än ett sätt då vår egen kock Jeppe Åkermyr var med och ansvarade för desserten som serverades under Restauranggalan. Jeppe lagade en dessert gjord på Findus frysta fruktpuréer och frukt från det prisvinnande och nyligen lanserade konceptet Nice Fruit.

Nice Fruit, som precis har lanserats i Sverige för Restaurang och Storkök, är ett helt nytt och unikt koncept som bäst kan beskrivas som en revolution för frysta bär och frukter. Tack vare en modern patenterad frysteknik behåller bär och frukt sin naturliga spänst när den tinas upp. Med Nice Fruit skördas bär och frukt när de är som bäst och fryses utan att tappa sin struktur, smak eller färg. Infrysningen är en naturlig process som bevarar fruktens celler intakta genom hela frysprocessen.

För mer information kontakta Emma Pålsson, Marketing Manager: emma.palsson@se.findus.com