Gå direkt till innehåll
Idag på internationella kvinnodagen är vi extra stolta över jämställdheten hos oss

Nyhet -

En dag som denna känns det extra bra att uppmärksamma Findus ledningsgrupp som består av fem kvinnor och fyra män.

– Findus har under lång tid fokuserat på att möjliggöra en kombination av karriär och familjeliv, säger Madelene Hagman, HR-direktör på Findus och medlem i ledningsgruppen. Det har skapat förutsättningar för ökad jämlikhet bland ledande befattningshavare. Vi har ett flexibelt arbetssätt och har länge arbetat med ansvar som ett viktigt värdeord. Vi förväntar oss att våra medarbetare tar ansvar för sina arbetsuppgifter, men det kan de göra även om de väljer att gå tidigare några dagar för att hämta på förskolan. Vi har på ett bra sätt integrerat ansvarstänket i hela organisationen och därför attraherar vi också människor som tycker om att ta ansvar, men som också trivs med den frihet och flexibilitet det ger tillbaka.

En annan pusselbit som har varit viktig för vår framgång är att vi har arbetat mycket med potential istället för redan genomförd prestation. Vi ser att det vi investerar i vår personal får vi tillbaka långsiktigt. Därför behöver det inte hindra karriärsutvecklingen att vara småbarnsförälder.

Välkommen till Findus - Djupfrysta grönsaker, fisk och måltider sedan 1941

Findus Sverige AB är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige, med huvudkontor i Malmö, ingår i Nomad Foods Europe (NFE), Västeuropas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Koncernen omsätter 2,3 mrd kronor och sysselsätter 180 medarbetare i Sverige. Bolaget har 4 800 medarbetare i 17 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods Europe marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s.

Findus Sverige AB
Nordenskiöldsgatan 8, hisshall B