Över 9 000 tävlade med egna wokar i Findus tävling Min Favoritwok

Dryga 9 000 konsumenter deltog i Findus tävling Min Favoritwok. Genom minfavoritwok.se skapade konsumenterna sina egna wokblandningar med sina favoritgrönsaker. Vinnaren, som presenteras i slutet av mars, får 10 000 kronor i resecheckar och sin wok-blandning lanserad i butik. I juryn sitter representanter från Findus och två matbloggare från bloggarna Salt & Peppar och Minnas Mat.

- Vilket engagemang från våra konsumenter! Det är helt fantastiskt, säger Christina Andersson, produktchef för grönsaker på Findus. Målet med kampanjen var att engagera konsumenterna och påminna dem om hur nyttigt, gott och enkelt det är att woka. Dessutom ville vi bli inspirerade av våra konsumenter genom att bjuda in dem i produktutvecklingen. Vi planerar lansering av det vinnande bidraget i butikerna till hösten.

Tävlingen pågick under 7 veckor mellan den 9 januari – 28 februari 2012. Fyra finalister har utsetts varje vecka. Totalt har 28 finalister utsetts, vilka alla har belönats med varsin wok-panna och värdecheckar på Findus produkter. Vinnaren presenteras på findus.se och på www.minfavortiwok.se.

Kontaktpersoner:
Christina Andersson, produktchef för grönsaker på Findus, 042-86 285