Saftiga saffransbullar med krämig fyllning

Saftiga saffransbullar med krämig fyllning

I det småländska skärgårdssamhället, precis vid den lilla viken, ligger Findus bageri i Loftahammar. Här har det knådats deg och gräddats bullar sedan 1966. En klassiker i jul är Findus saftiga Saffransbulle, bakad med en härlig och söt fyllning med smak av mandel, toppad med krispigt pärlsockertäcke.

10 stycken ljuvligt goda saffransbullar att ta med på adventsmyset, julfesten eller fredagsfikan. Värm dem i ugnen och bjud på en härlig doft och smak av nybakat på bara fyra minuter. Aldrig har det varit enklare att bjuda på nybakade saffransbullar. Finns i utvalda butiker och under en begränsad tid.

Press och bloggare kan beställa produktcheckar av sara.rydberg@se.findus.com
Ange ditt namn, tidning/blogg samt din postadress.