Jamie Oliver från Findus - nu i din frysdisk

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2014 13:00 CET

Jamie Oliver, världens kanske mest berömda kock, är en man som är väldigt populär världen över och så även i Sverige. Nu har vi på Findus förmånen att i ett exklusivt samarbete lansera Jamie Olivers frysta fisksortiment runt om i landet. Med ledorden genuina ingredienser – underbar mat lanseras de två fiskrätterna i ett första steg i välsorterade ICA butiker.

Kort efter att Jamie Oliver tillkännagivit att han ska öppna sin första restaurang i Stockholm i slutet av 2014, lanserar vi på Findus nu hans frysta fisksortiment i välsorterade ICA butiker runt om i Sverige. De två fiskrätterna är komponerade av Jamie Oliver och till dem används enbart MSC(Marine Stewardship Council)-certifierad fisk.

”Jag är stolt över att arbeta med Findus, inte bara för deras långa erfarenhet av att frysa fisk och skaldjur utan för att jag delar deras engagemang för hållbart fiske. Vi vill uppmuntra människor att prova olika typer av fisk och tillsammans har vi skapat några välsmakande recept utan att miljön eller fiskbeståndet tar skada” säger Jamie.

Genom att frysa fisk omedelbart till havs, behålls färskheten, näring och den goda smaken.

De två recepten, Fiskfiléer i en mild pepparrots- och cheddarsås samt Fiskfiléer Peperonata är båda gjorda på MSC-certifierad Alaska Pollock och är riktigt goda och hälsosamma recept som hela familjen kommer att njuta av. Många tycker att det är lite svårt att få till fisk på ett bra sätt, men med de här två rätterna är det svårt att misslyckas; fryst fisk är snabb och enkel att laga, recepten är hälsosamma och välsmakande, och ger valuta för pengarna.

”Den här lanseringen är ett första steg i arbetet tillsammans med Jamie Oliver och vi planerar att lansera fler produkter framöver” säger Ulrika Eriksson Ahnbo som är produktchef på Findus.

Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag med drygt 200 djupfrysta produkter och 50 kolonialprodukter i sortimentet. Dessutom marknadsförs drygt 350 produkter för restaurang- och storköksmarknaden. Kvalitet och matglädje är nyckelord för verksamheten. Findus Sverige AB har cirka 800 medarbetare och omsätter cirka 2,5 miljarder kronor. Findus introducerade djupfryst i Sverige på 1940-talet genom fryst spenat och bär.
Följ även Findus på: www.findus.se // www.facebook.com/FindusSverige //

Kommentarer (2)

Hej Findus! Det ska bli spännande att prova era nya rätter av Jamie Oliver! Jag har alltid uppskattat era produkter - ni har t.ex i särklass de bästa frysta grönsakerna och många goda färdigrätter - men snälla, tag bort Mannerheims kålpudding - det var det mest sötsliskiga, sönderkokta jag någonsin stoppat i munnen - ush vilken miss!!
    Med vänliga hälsningar,
    VN

- Viveca Nilsson - 2014-02-26 17:27 CET

Härligt att det kommer lite nytt på fiskfronten med.Ser fram emot och testa do.

- Marie Johansson - 2014-03-01 14:01 CET