Press release -

Findwise i unikt samarbete för att hjälpa företag lyckas med Office 365 och SharePoint

1,2 miljarder människor använder Office-paketet vilket gör Office, Office 365 och SharePoint till några av de vanligaste arbetsverktygen i näringslivet. Findwise och Cognit Consulting ingår nu i ett samarbete för att kunna erbjuda kunder en komplett lösning i det dagliga arbetet – oavsett om det gäller ett intranätprojekt, flytt till Office 365 eller en söklösning i SharePoint.

Visionen är att med hjälp av Findwise nisch som experter på information och Findability och Cognits expertis inom SharePoint och Office 365 ta ett helhetsgrepp om kunders informations- och produktivitetsutmaningar. I praktiken innebär samarbetet att vi erbjuder både implementation och strategisk vägledning. Genom att komma in i ett tidigare skede i projekten kan vi garantera bättre resultat och högre kvalité i leveransen.

Jag är oerhört glad över det här samarbetet. Microsofts starka marknadsposition, delvis skapad av de smidiga och lättillgängliga moln-lösningarna, öppnar upp nya dörrar för oss som implementationspartner och ger oss helt nya möjligheter att växa. säger Olof Belfrage, regionchef i Findwise Göteborg.

Med ännu vassare spetskompetens och expertis kan Findwise vägleda kunder i flytten till Office 365, i synnerlighet när en del av informationen behöver finnas kvar on-premies. Dessa så kallade hybridlösningar blir allt vanligare.

Om Cognit Consulting AB:

Cognit Consulting är ett lokalt It-företag grundat av Henrik Gustafsson och Patrik Björklund, båda experter inom SharePoint och Office 365 med över 10 års erfarenhet. I sin portfölj har Cognit erfarenhet av ett flertal olika intranät och projekthanteringsplattformar, hos både små och stora organisationer.

För mer information kontakta:

Patrik Björklund, patrik@cognit.se, +46 736 609 074

Mirna Lenntun Zunic, mirna.lenntun@findwise.com, +46 707 365 822

• Technology, general

Findwise is a growing and award winning IT consultancy with employees at offices in Sweden, Denmark, Norway and Poland. Founded in 2005 by a team of experts from the enterprise search industry, Findwise creates search-driven Findability solutions for intranets, web, e-commerce and applications. A vendor independent expert with knowledge and experience from the leading search technology platforms: Autonomy IDOL, Microsoft (SharePoint and FAST Search products), Google GSA, IBM ICA/OmniFind, LucidWorks Enterprise, Splunk, Apptus and Open Source (Apache Lucene/Solr, Hadoop and Elasticsearch).