Bygglovsritning Sjöborgen, Bor.

Första spadtaget bostadslägenheter Sjöborgen, Bor

På onsdag den 27 mars kl. 10.00 tas det första spadtaget för Finnvedsbostäders nyproduktionsprojekt Sjöborgen, Gästgivarevägen 4, Bor. Här kommer Finnvedsbostäder uppföra ett bostadshus omfattande 4 moderna lägenheter på vardera 67 m².

-Det är väldigt glädjande att komma igång med detta byggprojekt eftersom vi förstått att det är efterfrågat i Bor. Vi har arbetat efter utgångspunkten att nyproduktion ska vara prisvärd utan att göra avkall på tillgänglighet och aktuell standard, säger Per-Magnus Rylander på Finnvedsbostäder.

Det kommer att bli ett tvåvåningshus med 2 lägenheter per våning. Materialvalen är stilrena och lägenheterna har genomgående ljusa väggar i neutrala färger med ytskikt och golv av hög kvalitet. De fyra lägenheterna har antingen balkong eller uteplats i markplan. Till detta kommer en parkliknande utemiljön med trevlig grönska och utsikt mot en damm i söderläge, som förmodligen är Bors vackraste utsikt.

Sjöborgen ligger centralt i Bor med närhet till livsmedelsbutik, café, restaurang, blomster-och inredningsbutik. Bor har egen högstadieskola, bibliotek, servicehus och vårdbostäder. Orten har goda kommunikationer via tåg och buss, samt väg 27 som är en 10 min bilresa in till Värnamo.

Finnvedsbostäder ansvarar för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen. Lägenheterna kommer att publiceras för uthyrning på Finnvedsbostäders hemsida under maj-juni, och uthyrningen sker genom Finnvedsbostäders ordinarie bostadskö. Inflyttning i lägenheterna är beräknad till december 2019.

Media är varmt välkomna att delta under första spadtaget!

Plats: Gästgivarevägen 4, Bor

När: 27 mars kl. 10.00

Fakta Sjöborgen, Bor:

Antal bostäder: 4 hyreslägenheter, á 67 m² i ett tvåvåningshus

Planerad inflyttning: December 2019

Byggherre: Finnvedsbostäder AB

Totalentreprenör: Bygga GWG

Finnvedsbostäder AB är Värnamos kommunala bostadsbolag som äger och förvaltar mer än 2600 lägenheter och lokaler i Värnamo kommun.

Sammanlagt omfattar bolagets verksamhet 155 569 kvm bostadsyta fördelat på 2 446 lägenheter, 182 lokaler och 746 garage. I samtliga fastigheter ansvarar Finnvedsbostäder för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen.