Hur många besöker en dejtingsite för första gången

Vi på Firstdate arbetar alltid mot att bli bättre så att våra medlemmar ska känna sig som hemma på vår sida. Vi har just nu pyntat på webbplatsen så våra medlemmar och nya besökare ska känna att julstämningen finns runt dig även när du dejtar.

På olika platser hör man olika intryck av online-dejting. Vi vill att så många som möjligt ska våga prova på detta sätt att hitta kärleken. Inse att det inte bara är i den fysiska världen som man kan få kontakt. Med anledning av detta gjorde vi en undersökning för ett tag sedan, för att se hur många procent av de som besöker Firstdate som besöker en dejtingsite för första gången.

Resultatet av undersökningen blev som följande:
Fråga: Är detta första gången du provar på nätdating?

Röster: 3543 stycken

Ja det är första gången: 46,9%
Nej det är inte första gången: 53,1%

Män: 2881 stycken
Ja det är första gången: 49,2%
Nej det är inte första gången: 50,8%

Kvinnor: 662 stycken
Ja det är första gången: 36,9%
Nej det är inte första gången: 63,1%

Det är tydligt att fler och fler förstår hur mycket kärlek som finns hos oss och vilka höga chanser det är att du hittar rätt person för dig. Vi vill öppna upp för de som är nya i online-dating världen och låta alla prova på vårt medlemskap för ett rabatterat pris. Därför går vi regelbundet ut med kampanjer som ger väldigt mycket dating för en väldigt liten peng.

Välkommen in i värmen!

Love