Ensamheten är det värsta med att vara singel!

Det är helt klart ensamheten som är det jobbigaste med att vara utan partner. Enligt en undersökning Firstdate gjorde bland sina över 1 000 000 medlemmar, visar det sig att 65 % anser ensamheten vara det värsta med att vara singel. Därefter kommer brist på sexuell aktivitet som 23 % anger som en anledning varför tvåsamhet är bättre. Att bli dömd av omgivningen, ekonomiska skäl och att behöva gå själv på tillställningar står tillsammans för övriga 12 %.

-Ingen gillar att vara ensam. Människan behöver omges av andra människor och känna en trygghet i att ha någon särskild som hon kan vända sig till, t.ex. en partner att älska, säger Chris Engleus, vd för Firstdate International AB.

Det kan tyckas vara paradoxalt, men i dagens alltmer uppkopplade värld, ökar känslan av ensamhet. I en tid där karriär, prylar och status tar över som viktiga faktorer i våra liv, hamnar kärleken i skymundan och det är inte förrän senare i livet vi upptäcker önskan att dela framgången med en partner.

Firstdate besöks dagligen över 100 000 medlemmar runtom i Norden och har just nu över 1 000 000 medlemmar. Undersökningen genomfördes av Firstdate under sommaren 2013.

• dating
  • firstdate
  • firstdate.com
  • firstdate.se
  • gratis dating
  • singlar
  • träffa
  • kärlek
  • undersökning
  • ensamhet

Firstdate är Skandinaviens mest besökta datingsite. Ingen annan datingsite har fler singlar online än Firstdate i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island. Varje dag är ca 100 000 singlar online!

Vi är inte från USA, England eller Frankrike. Firstdate är ett helt oberoende och fristående Nordiskt företag. Vår målsättning är att bli Europas ledande datingsite och dit är vi på väg just nu, tack vare Dig.

Vi tycker att vi funnit en trevlig och förnuftig form för att träffas via Internet som är lite bättre än andra tjänster av liknande slag på nätet. Vi vill att det är Du som medlem som bestämmer det mesta av innehållet och vi gör allt för att vara så lyhörda för just Dina önskemål.

En annan av våra ledstjärnor är Din integritet. Det skall kännas tryggt att vara medlem hos oss.