Innovation på EGO:s nya batteridrivna trimmer

Nyhet   •   Apr 10, 2019 08:45 CEST

Världen förändras – snabbt! EGO Power+ erbjuder ett nytt och smartare sätt att bedriva park- och trädgårdsarbete med batteridrivna maskiner. För säsongen 2018 introducerade EGO en världsnyhet i USA som nu kommit till den europeiska marknaden - en trimmer, ST1510E, med Powerload ™ - teknik.

Det nya trädgårdsverktyget, som redan är en vinnare av många globala utmärkelser för innovation, är den första trimmern med helautomatisk omladdning av trimmertråd. Powerload™ tekniken eliminerar behovet av den krångliga och kanske även ibland frustrerande processen av trådbyte.

Trimmertrådbyte
För att ladda ST1510E trär användaren enkelt tråden i trimmerhuvudet och trycker på gröna aktiveringsknappen och automatiskt lindas tråden på spolen på mindre än fem sekunder – Trimmern är snabbt redo att jobba igen!

Användarvänlighet i åtanke
Världens första självlindande trimmertrådmatare är byggd med användarvänlighet i åtanke. Snabbregleringshandtaget ger optimal balans och kontroll, och med 38cm klippdiameter ger trimmern snabbare trimning. Med effektiv och kraftfull borstfri motor, ergonomisk design, mjukstart och variabelt varvtal säkerställer konsekvent trimning varje gång.

Liksom alla EGO-produkter använder ST1510E ett 56v Arc Lithium-batteri, konstruerat för att matcha eller överträffa prestandan för bensindrivna utomhusverktyg. Utan buller, krångel och bensinångor.