Lätt och kompakt batterimutterdragare som charmar de flesta

Lätt och kompakt batterimutterdragare som charmar de flesta

Nu introducerar FLEX en batteridriven 18-volt muttermaskin, IW 1/2" 18.0-EC, med halvtumsfattning. Mutterdragaren är en smidig samt slitstark maskin med kolborstfri motor, vilket ökar effektiviteten och ger en längre livslängd. Varvtalsstyrd för varsam uppstart, låsfunktion av knapp för säkra verktygsbyten, samt elektroniskt snabbstopp. Mutterdragaren är rustad med en robust växellåda med hus av gjuten aluminium och skyddskåpa.

Momentinställning (150/180/250)Nm, samt skifte mellan enkelslag och slagskruvläge, görs smidigt via en knapptryckning. En LED indikation ger information om valt läge under användande av maskinen. Användaren har full kontroll och kan anpassa användningen till det arbete som utförs. Elektroniska styrsystemet (EMS) mellan verktyget och batteriet skyddar maskinen, förlänger livslängden och ökar effektiviteten vilket ger optimal prestanda på maskinen! Max vridmoment på 250Nm gör att IW 1/2" 18.0-EC en av de starkare på marknaden i sin klass.

Maskinen för trånga utrymmen
Elkablar kan ofta vara i vägen i vissa arbetssituationer och det krävs lite mer av maskinen för att kunna lossa hårt åtsittande skruvar eller muttrar i trånga utrymmen. Här passar IW ½“ 18.0-EC med sin nätta form och korta huvud utomordentligt bra. Den integrerade long-life LED-lampa, med för- och efterbelysning, ger perfekt sikt på arbetsytan och lämpar sig också extra bra i trånga utrymmen. Det mycket ergonomiska handtaget är halkfritt och ger ett mjukt grepp, vilket fördelar och minimerar belastningen i handen och förebygger värk i händerna genom hela arbetsdagen.

Keep Cool
Som alla Flex batteridrivna maskiner har batteriet aktiv kylning, Keep Cool, vilket förhindrar aktivt överhettning av batterierna. Detta gör det möjligt för batteriet att utnyttja hela sin fulla effekt under längre driftsperioder. Detta ger längre batteritid samt ökar också livslängden på batteriet.

Förutom batteriindikator har en omsorgsfull indikator anpassats för att användaren ske se maskinens prestanda i arbetet för att säkerställa att maskinen presterar lämpligast beroende på arbete. Med ett 5Ah batteri väger maskinen 1,8kg.

IW 1/2" 18.0-EC levereras med bälteshållare och bitsförvaring i L-Boxx. Batterier och laddare ingår ej utan köps separat.

Ylva Halvarsson

Presskontakt Marknadskommunikatör 054-444 29 65

RIKTIGA VERKTYG - GÖR SKILLNAD

Flex Scandinavia AB har ända sedan 1940-talet varit generalagent i Sverige för FLEX Power Tools®. Detta vilket innebär att vårt företag förfogar över kunskaper och erfarenheter som ger kunder och användare bästa möjliga handledning och utnyttjande av sin FLEX maskin och FLEX tillbehör.

Under de senaste 10 åren har vi fortsatt att vidareutveckla dessa erfarenheter genom att i egen regi utveckla tillbehör till FLEX-maskinerna. Dessa tillbehör möter samma höga kvalitet som maskinerna har och presenteras i varumärket FLEXXTRA®. Vi vill helt enkelt anpassa tillbehörssortimentet till den svenska marknaden och samtidigt ge möjligheten till ytterligare ökat kundvärde i hela distributionskedjan ända ut till slutanvändare.

I vår produktportfölj finns även högkvalitativa Lenox® sågblad och hålsågar tillverkade i USA samt urstarka batterimaskiner för professionell park- och trädgårdsskötsel från EGO Power+® 56V.

Senast in i produktfloran av varumärken vi distribuerar på svenska marknaden är mattstrippers och slipmaskiner från Tyska WOLFF® samt luftrenare från finska H&H®.

I vår verkstad i Karlstad, kallad Flex Service Center (FSC), utför vi service- och garantireparationer av våra maskinvarumärken FLEX Power Tools®, WOLFF®, PALLMAN®, EXACT® rörsågar, EGO Power+ och H&H® där vi är exklusivt garanticenter för dessa varumärken i Sverige. Det skall vara enkelt att komma i kontakt med oss och ett smidigt web-förfarande gör det smidigt och tidseffektivt för kund att hantera sina ärenden hos oss.

Vi brukar säja att vi inte säljer maskiner utan arbetskompisar, därav är det alltid högsta prioritet från oss att du som kund alltid känner att vi är där för dig för att du och din kompis skall fungera ihop år in och år ut.

Vår kundbas domineras av återförsäljare inom måleri, industri, bygg, bilrekond, park&trädgård samt uthyrningsbolag i Sverige. Vårt kontor, lager och serviceverkstad ligger i Karlstad.

Vi är certifierade enligt ISO9001 & ISO14001

För dig som är intresserad av att jobba hos oss erbjuder vi en arbetsplats med utrymme för individens egen drivkraft och engagemang, där vi tillsammans gör affärer på ett okomplicerat och effektivt sätt.

FLEX Scandinavia AB
Sågverksgatan 28