​Flipday – Pop Up Pitch – Världens snabbaste investering

Flipday AB skruvar upp tempot och skapar vad som förmodligen är världens kortaste och roligaste investeringsevenemang.

Den 3 september pitchar tre uppstartsfinalister sina företagsidéer mitt i Uppsala centrum. Proffs ställer frågor men ”folket” bestämmer. Uppsala, Stora Torget. Start 12.00. Slut 13.00. I potten: 30 000 kr till vinnaren.

Mikael Persson, VD Flipday AB: “Flipday filosofin handlar om att bredda intresset för företagande och samtidigt stödja de nya företagen på ett konkret sätt. Utvärderingen efter Flipday 1 (november 2015) visade att ”vanliga människor” gärna engagerar sig i de nya företagen och är seriöst intresserade av hur de utvecklas. Nu fortsätter vi med en ”miniflipp” och där folkets röst bestämmer.”

Andreas Wennberg, projektledare, Flipday AB: ”Ett roligt och bra exempel på hur Flipday kan fungera är ett av företagen från 2015 års Flipday: Bordie. Boardie hade en idé om att göra det bekvämare att åka bygellift. De tog de 20 000 kronorna de vann på Flipday 2015, köpte en bil och åkte till Åre för ett möte där de fick sin första kund.”

Den tredje september sätter Flipday upp en temporär scen på Stora Torget där tre företag får presentera sina idéer och sen är det upp till folket att bestämma vilket företag som ska få 30 000 kronor att omvandla idé till verklighet. Moderator: Stig-Björn Ljunggren.

……………………

För mer information, kontakta Andreas Wennberg, projektledare Flipday AB, tel: 0738 - 118 171, e-post: andreas@flipday.se eller Mikael Persson, 0722 - 222 548, e-post: mikael@flipday.se.

• Finans

• eget företag
  • uppsala
  • startup
  • aktier
  • finans
  • ekonomi
  • företagande

• Uppsala

Flipday är en investeringstävling för nystartade företag och entreprenörer med en idé de vill förverkliga.

Prispengarna delas ut av intresserade “amatörer” som var och en får en Flipday-check som de ska investera hos den företagsidé som de tycker är bäst samt näst bäst. Under dagen kommer investerare och innovatörer att föra samtal och när dagen är slut får innovatörerna växla in sina checkar mot riktiga pengar.

Utöver tävlingen så bjuds mässbesökare på intressanta föreläsningar med koppling till investeringar, ekonomi och kommunikation, spännande möten med företag och utställare samt personlig rådgivning.