Pressbyrån och 7-Eleven blir ombud för FlixBus genom nytt samarbete

Nu kan resenärer köpa sina FlixBus-biljetter samtidigt som de handlar resefika och tidningar. Tidigare har FlixBus haft ett 50-tal ombud runt om i landet. Genom ett nytt samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven tillkommer 400 nya försäljningsställen.

- Den här kraftiga ökningen av försäljningsställen gör det ännu enklare för våra kunder att planera sin resa och köpa biljetter. Pressbyrån och 7-Eleven är utspridda över landet och ofta placerade nära våra hållplatser. Dessutom kommer vi nu kunna erbjuda biljettförsäljning på många orter som tidigare saknat FlixBus-återförsäljare, säger Jelena Jovanovic, presschef för FlixBus Sverige.

- I vår strävan efter att underlätta våra kunders vardag ser vi det här som bra tjänst för de personer som hellre vill komma in till oss och få hjälp över disk. Att köpa en biljett mellan exempelvis Stockholm och Berlin kan kännas skönt i ett personligt möte. säger Carl Åkerblad, Produktchef på Reitan Convenience Sweden AB.

Genom det nya samarbetet med Reitan Convenience Sweden AB, kan kunderna köpa bussbiljetter i samtliga butiker och få dem utskrivna direkt i handen. Efter köpet kommer passagerarna att ha valet att aktivera sin biljett via FlixBus-appen och resa papperslöst om de så önskar.

- Tillgänglighet är en viktig del av vår försäljningsstrategi, det ska vara enkelt att boka sin resa, säger Jelena Jovanovic. Idag säljs majoriteten av våra biljetter via vår webbsida och app, men nu kompletterar vi med nästan 400 centralt placerade ombud med generösa öppettider. Vi ska helt enkelt finnas där våra kunder finns och erbjuda smidig bokning för alla resenärsgrupper, även dem mindre digitalvana.

FlixBus har lyckats att etablera sig som Europas största långfärdsbussnätverk med 2000 destinationer och fler än 100 miljoner passagerare sedan uppstarten. Företaget samarbetar globalt med 22 000 återförsäljare i 29 länder. För att hitta närmaste försäljningsställe, kan kunder söka på kartan som finns tillgänglig på företagets hemsida: https://www.flixbus.se/servicae/foersaeljningsstaellen . Resenärerna kan även köpa bussbiljetter direkt via www.FlixBus.se eller FlixBus-appen.

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom ca: 400 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.se, , www.7-leven.se och www.reitangruppen.no.

Relaterat innehåll