Swebus festivaltidtabell: 100 specialavgångar till 16 festivaler i tre länder

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 06:30 CEST

Nu släpper Swebus hela sin festivaltidtabell inför sommaren - första festivalbussen avgår till Siesta i Hässleholm på torsdag.  Med mer än 100 specialavgångar till 16 festivaler kan musikintresserade ta sig hela vägen fram till festivalområdet i sommar. Dessutom erbjuder Swebus möjligheten att starta uppladdningen redan ombord på bussen, med gratis wifi och eluttag.

Ladda ner Swebus festivaltidtabell här.

- Bussresandet till festivalerna ökar och vi har ett bredare utbud i år än vad vi någonsin haft tidigare, säger Ingvar Ryggesjö, presschef för Swebus. Vi har alla sorters festivalresenärer - både vuxna och ungdomar - som alla uppskattar våra billiga resor och gratis internet ombord. Dessutom gillar de att vi kan ta dem hela vägen fram till festivalområdet.

Festivalsommaren startar den 31 maj med premiärbussar till Siesta och pågår till 11 augusti då årets sista festival Way Out West avslutas.

Fakta om Swebus festivalsommar:

• Ombord på Swebus alla egna bussar finns gratis 5 mbit wifi och eluttag.
  • Prisexempel: Göteborg- Siestafestivalen 259 kronor, Oslo - Roskildefestivalen 659 kronor, Stockholm - Hultsfredsfestivalen 299 kronor.

Ingvar Ryggesjö, presschef på Swebus,
tel: 070-187 11 33, e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se