Flowcrete säkrar mångmiljonsorder i Dubai

En stororder från Dubai, värd ca 100 miljoner, har tecknats av Flowcrete, en av världens ledande tillverkare av fogfria golv.
Projektet innebär att över 1 miljon kvadratmeter av Flowcretes parkeringshusbeläggning Deckshield ska installeras i Jumeirah Lake Towers. Detta är ett av världens största och mest exklusiva skyskrapsområde där 79 stycken 40-våningshus byggs i princip samtidigt. Ordern är den största som Flowcrete någonsin tagit.
Mark Greaves, VD för Flowcrete, säger: ”Detta är ett exceptionellt projekt för oss och kommer att ta ungefär två år att färdigställa”.
Flowcrete fortsätta att växa i Mellanöstern där de har kontor både i Dubai och i Qatar, vilka leds av Andrew Gwyther, VD för Flowcrete Middle East.

Kommentarer till editorn

Flowcrete Sweden AB finns i skånska Perstorp, där vi också har en modern och effektiv produktionsanläggning som levererar golvbeläggningar till den Europeiska och globala marknaden.