Nyhet -

Flowcrete Sweden AB kompletterar sitt produktsortiment med specialdesignade rengöringsprodukter för härdplastbeläggningar.

Fogfria härdplastbeläggningar är sedan länge kända för att vara lättskötta och slitstarka. Genom att sköta golven och använda rätt rengöringsprodukter från början så kan användaren maximera livslängden och få golven att se snygga ut längre. Men alla vet inte hur de ska sköta sina golv på bästa sätt.

Flowcrete Sweden AB Sveriges ledande leverantör av fogfria golvbeläggningar, lanserar därför nu sitt nya rengöringskoncept som är specialdesignat för härdplastbeläggningar. Ett koncept som har valts utifrån de speciella krav som ställs i de miljöer som Flowcretes golv installeras i.

Jukka Kaikkonen, Försäljningschef säger: "Vårt rengöringsprogram innehåller sju olika produkter som är speciellt anpassade för nollställning, skydd, underhåll och renovering av golvytor som utsätts för hårdare slitage såsom industrigolv och golv i offentlig miljö."

Flowcretes rengöringsprodukter hjälper även till att minska belastningen för städpersonal. "Till exempel så ger vår Flowcrete Special Cleaner ett microskydd med förebyggande effekt mot skomärken, truckmärken och tuggummi. Detta har tidigare varit ett stort problem hos många av våra slutkunder och vi är nu glada över att kunna presentera en helhetslösning för dem, avslutar Jukka Kaikkonen."

Rengöringsprodukterna går utmärkt att användas med kallt vatten och de är >90% biologiskt nedbrutna inom 14 dagar.

Rengöringsprodukterna kommer att säljas direkt från Flowcrete Sweden AB samt via deras golventreprenörer.

Kommentarer till editorn

Sedan 1968 har Flowcrete i Sverige utvecklat, tillverkat och marknadsfört ett stort urval fogfria golvbeläggningar för industriella och publika miljöer. Vårt breda utbud av golv- och väggsystem erbjuder många valmöjligheter vad gäller yta, slitstyrka, halkskydd, kemikalieresistens, färg och mönster.

Flowcrete Sweden AB är ett dotterbolag till Flowcrete Group Ltd som är en global koncern med 24 säljkontor världen över samt 7 produktionsenheter globalt. Flowcrete blev en del av RPM International Inc i april 2008.

Flowcrete Sweden AB finns i skånska Perstorp, där vi också har en modern och effektiv produktionsanläggning som levererar golvbeläggningar till den Europeiska och globala marknaden.