Flowcrete ställer ut på FoodTech 2016 i Danmark - mycket mer än en mässa

Välkommen till FoodTech - Norra Europas största fackmässa för livsmedel den 1-3 November i Herning, Danmark. Alla tre dagar kommer FoodTech att sjuda av liv - och det kommer att finnas goda möjligheter att inspireras, hitta ny kunskap och bli uppdaterad om nya lösningar och möjligheter i branschen. Mässan är öppen dagligen från kl. 9.00-17.00

Källa: FoodTech

Fri entré - skriv ut din biljett här

Livsmedelsindustrin är hårt drabbad av halkolyckor. Arbetsmiljölagen föreskriver arbetsgivaren att göra bedömningar och ta ställning till hur olyckor ska kunna undvikas. På norra Europas största fackmässa för livsmedel, FoodTech den 1-3 november i Herning Danmark, kommer Flowcrete i monter K8220, visa och informera om fogfria golvbeläggningar som ger bra halkskydd samtidigt som de uppfyller de höga och varierande krav på hygien och tålighet som ställs inom olika typer av livsmedelsindustri.

Flowcrete kommer bland annat att visa golvbeläggningarna Flowcrete RT och Flowcrete SR som är enastående slitstarka fogfria beläggningar anpassade för miljöer med höga krav.

Beläggningarna kan kombineras med olika kvaliteter av pigment och sand. På så vis får man fram den optimala kombinationen av önskvärda egenskaper; exempelvis ytfinish, kemikalieresistens, slitstyrka, städbarhet, halkskydd och visuella effekter.

Golvbeläggningarna är lämpliga för livsmedelsindustrin samt inom övrig industri där hög kemisk och termisk resistens krävs.

När ett livsmedelsföretag vill förbättra halkskyddet är det viktigt att man tar hänsyn till ett antal faktorer vid valet av golvbeläggning. Halkrisken kan variera kraftigt mellan livsmedelsföretag beroende på vad det är som produceras liksom de krav som ställs på exempelvis kemikalieresistens och belastning.

Flowcretes ambition är att visa på olika alternativ för att med rätt val av golvsystem reducera risken för halkolyckor samtidigt som man vill lyfta upp även andra frågor av betydelse för livsmedelsindustrin. Ett exempel är hur man med fogfria golvbeläggningar klarar rengöring med ånga och kan få en hygienisk och säker miljö för livsmedelsproduktion.

För att lära dig mer om golv för dryck- och livsmedelssektorn som hjälper företag att säkerställa en säker arbetsmiljö som uppfyller de lagstadgade kraven, gå till monter K8220 på FoodTech 2016 i Herning. Om du inte redan har anmält dig till mässan kan du göra det genom att klicka här och få gratis inträde.

SLUT

Bakgrundsinformation

Flowcrete Sweden AB har sitt kontor och sin produktionsanläggning i skånska Perstorp. Företaget är en del av Flowcrete Europa och Mellanöstern, en av de fem divisionerna som tillsammans utgör Flowcrete Group Ltd.

Flowcrete Group Ltd ingår i The Euclid Group, den internationella byggkemikaliekoncernen som ägs av RPM International Inc.

Flowcrete Group är världsledande inom tillverkning av fogfria golv, vägg- och beläggningslösningar för industri och kommersiella lokaler och andra specialbeläggningstekniker, och koncernen har produktionsanläggningar i Nord- och Sydamerika, Europa och Afrika samt Centralasien och Sydostasien.

Flowcrete levererar fogfria golvlösningar i världsklass som förvandlar miljöer över hela världen. Bland lösningarna finns dekorativa fogfria golv, vattentäta beläggningssystem för parkeringsdäck och fogfria terrazzobeläggningar.

Flowcretes ambitiösa och engagerade team, under ledning av President Craig Brookes, inspireras av människor, produkter och service samt kontinuerlig innovation och hållbar tillväxt. Flowcrete fortsätter att använda sin globala expertis för att introducera miljövänliga, hygieniska och estetiskt tilltalande golv och därigenom skapa en bättre och mer hållbar värld.

För ytterligare information kontaktar du sweden@flowcrete.com

Eller så besöker du oss på webben på www.flowcrete.se