Flowlife lanserar klimatsmart yogamatta

Flowlife lanserar klimatsmart yogamatta

Flowlife satsar på klimatet och lanserar nu en exklusiv yogamatta helt i naturmaterial. För varje såld Flowmat planteras dessutom ett träd i samarbete med Smartklimat.

Fantastiskt grepp och naturlig känsla

Flowmat är speciellt utformad för att ge dig ett fantastiskt grepp med naturlig känsla. Kombinationen av naturgummi och naturkork ger dig en skön och effektiv dämpning som är svår att jämföra med andra plastbaserade yogamattor. Materialet gör också att mattan blir tung och får bästa stabilitet vid användning. Rullar ut perfekt varje gång och passar utmärkt för både stretch, yoga och träning.

Du köper Flowmat - Vi planterar träd

För oss på Flowlife är det viktigt med flow såväl för oss människor som för djur och natur. Vi vill dra vårt strå till stacken och klimatkompensera så gott som möjligt. I samarbete med Smartklimat kommer därför ett nytt träd planteras vid varje sålt exemplar av vår Flowmat. Mer flow åt miljön!

“Som gedigna traillöpare känns det extra viktigt både för oss och våra kunder att bevara vår skog och värna om miljön. Därför är vi mycket stolta och glada att presentera detta projekt tillsammans med Smartklimat.” - Max Landgren, Medgrundare Flowlife Sweden.

Flowmat finns tillgänglig att beställa på https://www.flowlife.com/se/ för 890:- ink moms.

Flowlife arbetar dag och natt för att fler ska ha flow i sin träning. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter ser dem till att fler kan prestera och återhämta sig på topp. Efter lanseringen av deras första produkt, Flowpillow, 2016 har dem idag över 20 000 nöjda kunder, samarbeten med svenska toppatleter och fler innovativa produkter på gång. Lets go flow helt enkelt!